Gravida med fibro och ulcerös colit..

Mikan

Trådstartare
Fick idag reda på att jag är gravid :):). Har sedan 9 år fibromyalgi och har på senare tid även fått ulcerös colit. Hur har andra mått under graviditeten? sämre eller bättre? Ska ringa barnmorskan imorgon och beställa tid men kan vara skönt att höra lite av andra först. Mina läkare är båda på semester...
Har inte tagit några mediciner senaste veckan men är ändå lite orolig för vad jag tog för två veckor sedan.
Hoppas någon vill berätta lite om sina erfarenheter!

Sv: Gravida med fibro och ulcerös colit..

Fick idag reda på att jag är gravid :):). Har sedan 9 år fibromyalgi och har på senare tid även fått ulcerös colit. Hur har andra mått under graviditeten? sämre eller bättre? Ska ringa barnmorskan imorgon och beställa tid men kan vara skönt att höra lite av andra först. Mina läkare är båda på semester...
Har inte tagit några mediciner senaste veckan men är ändå lite orolig för vad jag tog för två veckor sedan.
Hoppas någon vill berätta lite om sina erfarenheter!

Hej och grattis till graviditeten! :bump:

Jag har Ulcerös Colit och en underbar dotter på fyra veckor :love:
Valde att inte ta min medicin under graviditeten- även om läkaren avrådde mig från att göra så- man kan och bör ta sin medicin.
Jag blev dock sämre, och UC'n blev aktiv igen, så i slutet fick jag återgå till att ta Asacol.
Det är värre för barnet att ha en mamma som är sjuk, än att mamman tar medicin.
Vad får du för medicin?

Fibromyalgi vet jag tyvärr inget om. Men har du frågor eller funderingar angående UC- så hjälper jag gärna till. Skriv här eller pm:a.

Lycka till- och lyssna på dina läkare ;)
Det är dumt att riskera att väcka ett nytt skov, eller förvärra ett som redan är aktivt.

Sv: Gravida med fibro och ulcerös colit..

jag har senaste tiden tagit entocort. innan har jag haft asacol, mådde väldigt dåligt av dom. fick pentasa, fortsatt illamående men bättre.
Nu vill läkaren att jag ska börja med pentasa igen, var riktigt dålig förra veckan. Helgen har varit lite lugnare så efter att läst fassså vill jag gärna vänta lite. Är bara i v 7, så att vänta några veckor till känns bättre.
Ska upp och lämna prov idag, får se vad de visar.
Fibron är mkt bättre, hoppas det håller sig så!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 220
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar