gravid!!!!

Sv: gravid!!!!

En tjej på gatan när jag var liten hette angelica, men det kunde inte min lillebror säga, det blev "Anjeeel" istället, är det så du tänkt uttalet på svenska eller "ANGel" som i fiskeordet?

Grattis ska jag väl säga oxå :)

heter det inte AGN om det har med fisk att göra :eek: *förvirrad filidutt*
 
Sv: gravid!!!!

Angel
Wikipedia

Angel kan vara:

en amerikansk tv-serie, se Angel (TV-serie).
en rollfigur i tv-serien Buffy och vampyrerna och serien Angel, se Angel (rollfigur)
en rollfigur i 2003 års TV-serie om Teenage Mutant Ninja Turtles.
ett avsnitt i samma tv-series första säsong, se Angel (Buffyavsnitt)
en svensk popgrupp med hiten Sommaren i city, se Angel (musikgrupp)
en halvö i Schleswig-Holstein vid Östersjön, se Angeln
superhjälte i serien X-men, se Angel (superhjälte)
en karaktär i musikalen Rent
ett musikalbum av Jimi Hendrix, se Angel (musikalbum)
en låt med Madonna, se Angel (låt)
en slags metkrok (se angeldon) :D
 
Sv: gravid!!!!

haha.. aldrig tänkt på det så... har alltid tyckt att det var fint.. skulle kanske svenskstava det så det uttalas engelskt?? Typ Anjel??
Men det ser ut när man skriver det som Ariel (tvättmedlet)..
Fast det är klart.. vill ju inte att ungen ska dras med några TYPISKA öknamn som metkrok, betesmask osv... inte kul det ju.
Får nog hitt något annat.. men tycker ju det är såååå fint....:love:
 
Sv: gravid!!!!

haha... det var ju kul..
Vår blev till lördagen eller söndagen den 14-15...
Rätt kul faktiskt för det var en av de få gångerna som jag kommer ihåg i detalj... :rofl:
Han ansträngde sig verkligen för att JAG skulle ha det så skönt som möjligt.. Och det tog inte (sjunger på Magnus Ugglas låt)
"4 sekunder, underbart är kort, aldeles för kort......" :angel:

satt och skojjade med honom igår om det och tyckte att det inte skulle behövas mer än det.... :rofl:

Till Alla: Men nu till ett problem till... Jag funderar på hur vi ska berätta det för föräldrarna... Jag tycker att man hade typ kunnat köpa såna tröjor (baby-små) som finns lite överallt med texten "världens bästa farmor", "Världens bästa mormor" osv... vad tror ni om det?? När berättade ni det??

Vi hade tänkt ta det efter att vi hade varit på MVC den 19/11.. då är jag ju endå förbi den aldra kritiska perioden, eller??

Tack för alla fina svar om namnen osv.. Kom gärna med förslag.. Tycker om ovanliga, vackra, mjuka och relativt lättuttalade namn...
 
Sv: gravid!!!!

Personligen tycker jag att man kan berätta för de närmsta på en gång! Då har de ju förståelse för om man är ledsen arg och sur ifall det skulle gå åt skogen så att säga. Men det är som jag fungerar. Tala om det när det känns rätt bara!
 
Sv: gravid!!!!

tack!!! glad är jag!!!
Joo.. jag älskar Zaga.. det är första tjing på uttalsnamnet där, ja... :angel:

Men skulle inte Angelie eller bara Angeli funka?
Då blir det ju absolut inga problem att uttala det svenskt. :)
"Andjeli", liksom :love:
 
Sv: gravid!!!!

Angelique är också ett "fint" namn om man är inne på den lite mer franska biten..

Sen finns ju Jas(z)mine, Patric(z)ia..
 
Sv: gravid!!!!

haha.. men nu är flicknamnen bestämda...
Det blir Ottilia (efter min mormors mormor) Saga (ja med S, för killen vill det) och Margaretha (släktnamn som första flickan i varje generation heter)

Blir detta bra??:bump:
 
Sv: gravid!!!!

Grattis! Det där med namn är kul. Vår dotter heter Caroline vilket är vår sons val. Han var 4,5 år (är idag 22) när hon föddes. Han var väldigt förtjust i ett radioprogram där en av ledarna hette Anders Klintevall. Så när vi körde hem med lillasystern från BB tyckte han att hon skulle heta Anders Klintevall. Vi skrattade naturligtvis och förklarade att man inte kan döpa någon till Klintevall och inte Anders heller eftersom det var en flicka. Ja, men då kan hon väl heta Caroline Haag, tyckte sonen eftersom den andra programledaren i radion hette det. Och då sa vi ok - hon får heta Caroline. Och på den vägen är det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp