gravid!!!!

F

Fia_Lia

Shit.. är nu nästan 100% säker på att jag är med barn...
skulle haft min mens i måndags (har en cykel på 26 dagar) och har ALDRIG (förutom innan den blev regelbunden vilket den har varit i ca 5 år..) gått över mer än till MAX 29 dagar... Och det har berott på att en gång så blev jag insnöad hos en kompis och en annan gång så var jag på semester.. berodde på att jag inte var hemma!! :angel:

Men nu så har jag ju inte fått den iaf.. brösten är ömma, men inte så som vid mensen.. då gör ju körtlarna ont och hela bröstet på något vis, men nu så känns dom mest.... hmm... expanderade....... :rofl:
Öm i vårtorna oxå, vilket det inte heller brukar va...
illamående mellan varven och jag kunde inte äta KINAMAT!!!! (favvo jue) Tyckte bara att det smakade järn och konstigt... testade tom. att byta från folieformen till talrik för jag trodde det berodde på det, men neeeej... :cry:
har nog aldrig ätit så mycket långa sparrisar på burk innan heller... :p

Ne.. fattar inte varför jag startade denna tråden övh.... men men..
 
Sv: gravid!!!!

TACK!!!:bump:

hur det känns??

Vet faktiskt inte.. första för min del ju..
Har inte riktigt vant mig än, men det är något killen och jag planerat och försökt få till det senaste året, så det var ju efterlängtat.. han vill bara att det ska bli måndag, så jag kan köpa testet... Måste ju vara säker först, men gullig är han.. han är jätte försiktig med mig osv... :angel:
Lite gulligt faktiskt..

men nervöst.. hur gör man sen då?? ringer man bara till mödravårdscentralen och liksom bara: -hej, jag är med barn. Hur gör jag härifrån??? :p

Haha.. har inte vågat hoppas förmycket då jag vet sedan tidigare att jag har en defekt på mina äggledare, så det var osäkert från början om jag kunde bli med barn övh, så jag har inte kollat upp så mycket för att inte såra mig själv...

måste bara fråga en sak.. om det är en flicka.. vad tycker ni om namnet Zaga som förnamn och Angel (inte engelskt uttal utan som det stavas och ska uttalas svenskt) som mellannamn?? Dessutom skall släktnamnet Margaretha klämmas in snyggt också...

kille så är det antingen Nathaniel eller Zacharias som figurerar.. Men där får man se vilken ordning dom kommer i... sen ska han dessutom heta Bonde i mellannamn med efter hans släktnamn... :crazy:

några synpunkter?? vilka "öknamn" kan det bli av dom??

haha.. älskar namn och fundera på det...

ps. kom gärna med förslag osv. vad jag bör tänka på osv. såhär i början.. hade inte tänkt säga något till föräldrarna fören den första kritiska tiden är förbi, så vad ska man tänka på nu i början då man inte kan vända sig till dom?? Ds.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: gravid!!!!

Du ringer till MVC och säger att du har gjort ett positivt graviditetstest. Du bör veta dagen för sista mens, så ta reda på det innan.

Du får en tid längre fram för inskrivning där de tar lite blodprover, vikt och pratar om kost och alkohol/rökning etc.

Jösses vad snabb du var med namn, med första barnet bestämde vi oss när jag låg på förlossningen. Men andra ett par dagar innan.

Långa namn kommer ju nästan alltid resultera i olika mer eller mindre smickrande förkortningar.

Det finns massor av bra nätsidor som kan tipsa om vad du ska tänka på, lite livsmedelsfakta osv. Kan vara bra att läsa igenom eftersom det är ett tag till inskrivning. Gravid.se brukar vara bra.

Lycka till!
 
Sv: gravid!!!!

Du kan köpa gravtest på andra ställen än apoteket om jag inte minns helt fel - ex macken har haft och större matvarukedjor tror jag.

Om du vill testa tidigare vill säga sen har de flesta städer ett apotek som är öppet på söndagar också kolla på nätet.

Javan
 
Sv: gravid!!!!

men nervöst.. hur gör man sen då?? ringer man bara till mödravårdscentralen och liksom bara: -hej, jag är med barn. Hur gör jag härifrån??? :p

Ja, precis så gör man! Det gjorde jag i alla fall.

GRATTIS!!

Det du ska tänka på i början är inte så mycket. Sluta röka/snusa och drick inte alkohol förstås. Något som är bra är att äta Folsyra. Finns att köpa i tablettform på apoteket (det kan man även äta när man planerar bli gravid). Folsyra är bra för fostrets utveckling; framförallt hjärnan som utvecklas mest i början av graviditeten.
 
Sv: gravid!!!!

ringer man bara till mödravårdscentralen och liksom bara: -hej, jag är med barn. Hur gör jag härifrån??? :p
Jag sa:
-Hej! Jag heter Anna.
-Hejsan Anna, vad kan jag hjälpa dig med?
-Alltså *massa svammel* men mest för att jag tror jag är gravid.
-(hon skrattar lite här) då får vi väl säga grattis.
-Jaha.

Sen bokade hon in mig på en tid och jag fick träffa min BM och så.


måste bara fråga en sak.. om det är en flicka.. vad tycker ni om namnet Zaga som förnamn och Angel (inte engelskt uttal utan som det stavas och ska uttalas svenskt) som mellannamn?? Dessutom skall släktnamnet Margaretha klämmas in snyggt också...

Saga är ett släktnamn för oss :) Är det en flicka i min mage så är det en Saga Gallie. Uno är ett släktnamn för sambon, så är det en pojke så blir det en Uno. (Även Gallie är ett släktnamn)

Det är kul med släktnamn. Saga för mig betyder väldigt mycket. Tyvärr har jag nog lite svårt omskrivningar av namnet.. :crazy:
 
Sv: gravid!!!!

tack för utförligt svar.. börjar bli lite smått nervös...
Hahah.. jag vet.. har alltid varit väldigt fasinerad av namn.. tycker det är underbart att döpa allt möjligt.. som tex. så heter ALLA mina fiskar olika saker (har ca 120st), och jag MINNS dom... :rofl:
 
Sv: gravid!!!!

okej, det var bra att veta, men ska göra det imorgon, då jag endå ska jobba och har vägarna förbi stan...
 
Sv: gravid!!!!

Folsyra... vad bra att man får reda på det.. ska köpa det på apoteket imorgon..
 
Sv: gravid!!!!

Vad kul att det var ett släktnamn hos dig.. Jag personligen har aldrig tyckt om S.. så jag ändrar alltid S till Z.. vet inte varför, men är så j*vla fult att skriva och titta på... :rofl:
(knäpp?? Jag?? nääääädåååå....)
 
Sv: gravid!!!!

Skulle du inte testa dig idag??!!
Du måste uppdatera när du gjort det. :)
 
Sv: gravid!!!!

Grattis:bump: Samma dag som min dotter är född, fast ett å senare=)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: gravid!!!!

Grattis!

Och så till namnen;):

Angel? Som Angelkrok:D?(alltså metkrok?)

Nyfiken på var det kommer ifrån, eller om det är ett uttal ni hittat på själva, har aldrig hört det förut:).
Jag tog liksom för givet att det skulle vara engelskt uttal:D

Så jag tycker Saga är bättre än Angel (-krok):D


*insnöad språknörd*
 
Sv: gravid!!!!

Nyfiken på var det kommer ifrån, eller om det är ett uttal ni hittat på själva, har aldrig hört det förut:).
Jag tog liksom för givet att det skulle vara engelskt uttal:D

Så jag tycker Saga är bättre än Angel (-krok):D
*insnöad språknörd*

En gammal kompis mamma heter Angela (uttalas "svenskt"), kallas för Gela.

Men just Angel har jag inte hört tidigare.

Grattis TS förresten !:banana:
 
Sv: gravid!!!!

En tjej på gatan när jag var liten hette angelica, men det kunde inte min lillebror säga, det blev "Anjeeel" istället, är det så du tänkt uttalet på svenska eller "ANGel" som i fiskeordet?

Grattis ska jag väl säga oxå :)
 
Sv: gravid!!!!

Har Testat mig!!!! (sitter på Jobbet)
2 streck på stickan!! GRATTIS MIG!!!!! :banana::banana::bump::bump:

Jag ska ha den 9:e juni -08.... *hihi* är helt pjollrig nu!!!

Det är ett bra datum, det var då min lill* kom till :o (Fast 2007 då såklart.. )
GRATTIS!! :bump:
 
Sv: gravid!!!!

Har Testat mig!!!! (sitter på Jobbet)
2 streck på stickan!! GRATTIS MIG!!!!! :banana::banana::bump::bump:

Jag ska ha den 9:e juni -08.... *hihi* är helt pjollrig nu!!!

wiiiiiiiiiie, gratttttis!
Zaga tycker jag låter som ett bedårande namn :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp