Gravid och sexliv!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Linda.B

Trådstartare
Det finns nu en tråd om sexlivet efter förlossningen! Ni andra som också är gravida hur är ert sexliv, mer eller mindre sugna på sex?

Personligen har jag alltid varit pigg på sex och sedan jag blev gravid, är i femte månaden, har jag blivit extremt sexsugen.

Innan tyckte jag sambon såg som en tråkig kontorsnisse i kostym och lite rufs i håret - Nu tänder jag till direkt när jag ser han, speciellt när jag kommer till hans arbete utan förvarning och ser honom halvligga i sin stol med några knappar uppknäppta i skjortan.

Det första han säger när han ser mig är "nej nej nej! Inte här! Jag ser vad du tänker"

En gång innan jag blev gravid vaknade jag av att något väsnades nere i köket och sambon låg inte i sin sänghalva. Smög ner för trappen och såg honom koka pasta - Naken! Det var inte det minsta upphetsande.

Han är den där romantiska typen som gillar ljus, skumbad, massage och kel (det gör jag också, men inte nu som gravid) jag däremot vill ha snabb, het & häftig sex, vilket han är rädd att barnet ska ta skada av, att han "duttar" på henne. Är det verkligen möjligt?

Är det normalt att suget efter sex ökar vid graviditet eller är det jag som är pervers? Hur har ni andra gravida det?

Mvh Linda
 
Sv: Gravid och sexliv!

när jag var gravid så ville jag ha mkt sex tills jag var i ca 5:e månaden,sen blev det bara 2-3g i v tills jag var i 7:e mån.när jag var i 8:e månaden så ville jag aldrig ha sex,man kände sig stor och sex var bara jobbigt.
 
Sv: Gravid och sexliv!

jag är bara i v20 och kan nog som du känna en ökad sexlust och starkare orgasmer.

fysiskt tror jag att det är ngn mekanism som gör att könsdelarna på kvinna sväller:confused: och det ger mer känsla

sen är det väl kanske hormoner som spelar in också

kanske är det också att man inte tar några p-piller som ju kan minska sexlusten

för min del så mår jag väldigt psykiskt bra och är nöjd att vara gravid kärleken till min egen kropp har ökat, känner mej mer kvinnlig :angel: löjlgt kanske men så är det. Allt det och den varma känslan till min sambo närheten som ökat genom barnet i magen gör också att lusten ökar. Halleluja:bow:

för mej så har jag mest sexlust när jag är i harmoni med mej själv vilket jag är nu. Eftersom detta är vårt första barn så vill jag också passa på att kunna ha sex när andan faller på, blir svårar sen har jag förstått.

Jag säjer bara kör så länge tygeln håller!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp