Gravid och rädd.

Golden_Heart

Trådstartare
Har åkt på en fruktansvärd förkylning. Mina hostningar låter normalt som om det skulle vara lunginflammation, fast det inte är det. Men känner hur hela jag tar i. Svider fruktansvärt i halsen. Normalt sett har jag oerhört låg temperatur och lägger den sig under eller över bara någon/några grader tom ,grader så känner jag mig urdålig och vissen. Vad kan jag göra? Finns det hostmedicin som man kan ta som är ofarlig för barnet? Mamma berättade att när hon senaste gången hade varit gravid så fick hon missfall pga hostningar. Hur ärftligt är det med missfall? Några tips och råd? Blir tokig på halsen och hostan. Vill inte ta för mycket Revlin men de här dagarna har det blivit en del.
Hur farligt är Valerina Natt för babyn?
Jag är kall men svettas, Fryser men ändå svettas. Rädd som bara den!!:cry: Jag är runt 17 veckor efter första mensdagen ifall beräkningarna stämmer. Innan någon frågar om UL så vill de inte ta det förrän man är runt vecka 19,20 där jag bor. Har fått tid för det.
Jag är så rädd! Vad ska jag ta mig till? Kan verkligen kraftig hosta orsaka missfall?:cry::confused:
Hjälp mig du kloka bukefalist!:bow:
 
Sv: Gravid och rädd.

Nej jag tror inte att kraftiga hostningar kan orsaka missfall. I så fall är det något annat fel. Du har väl läst diskussionerna om att t.ex. rida och hoppa när man är gravid :)

Om det vore så lätt så att man kunde hosta ut ett foster så skulle det inte behövas olagliga aborter med diverse redskap.

Mycket hör man om vad som är farligt och så. Jag flyttade och inredde en hel förskola under vecka 10-20. När jag bar in samlingsmattan så kände jag lite i kroppen att sådana vikter var lite för tunga, men innan dess så gick allting bra. När jag var i Afrika så insåg jag att det aldrig skulle födas barn där om allt man hör är sant. De tjejerna slet in i det sista med allt möjligt.

Ofta så dör fostret några veckor innan det kommer ut. Så visst kanske ett hostanfall kan starta den processen, men då kan "skadan" redan varit skedd flera veckor innan.

Om man däremot har några medicinska problem så är det självklart att man ska vara försiktig.
 
Sv: Gravid och rädd.

Det andra då? Men jag läste sedam i en graviditetsbok som också sa att kraftiga förkylningar är farliga under graviditeten. Känner mig så förvirrad.:confused:
Hur är det med valerina natt? Är de ofarliga att ta under en graviditet? Jag sover så illa pga hostningarna.:confused:
 
Sv: Gravid och rädd.

Jag skulle absolut inte ta Valerina natt om det inte uttryckligen står att man får äta det. Nu minns jag inte vad det står på paketet, men det är nog ett naturläkemedel så det ska finnas information om det. Står det inget uttryckligen så skulle jag inte äta det iaf.
 
Sv: Gravid och rädd.

6. Jag är gravid kan jag använda Valerina Natt då?

Användning under graviditet och amning kan inte rekommenderas eftersom detta är ofullständigt studerat.
 
Sv: Gravid och rädd.

Jag är ganska säker på att hosta inte kan orsaka missfall. Den förkylningen du beskriver liknar den som jag nyss har haft. Många är kraftigt förkylda just nu. Jag tror det beror på den milda vintern. Dessutom tycker jag det verkar som att man blir kraftigare sjuk när man är gravid. Det håller liksom i sig längre. Så har det i alla fall varit för mig. Men jag tror inte du behöver oroa dig.
 
Sv: Gravid och rädd.

När jag väntade mitt första barn började jag hosta något alldeles förfärligt i september, hostade sen så jag fick ont precis överallt i bröstet av det eviga hostandet, hostade sen till Nov då han föddes.
Det blev lite bättre i några veckor och sen var det igång igen, jag hade lunginflammation och hade haft det hela tiden.
Om det skulle vara så att man kan få missfall av att hosta då tycker jag att jag borde ha fått missfall 40 gånger om, men jag vet faktiskt inte.
Jag fick iallafall ta Cocillana Etyfin (stavas?) mot hostan, den dämpades lite av den men inte mycket, däremot blev man otroligt trött av den:crazy:. Det fanns inte så jättemycket annat som dom ville ge när man var gravid, däremot fick jag så småningom lov att få andra mediciner utskrivna för att bli av med lunginflammationen, hann prova tre stycken innan dom hittade en som hjälpte, detta var i januari 2003, då hade jag hostat sen sept 2002. Kan säga att det tog otroligt lång tid att hämta sig efter detta+ att jag fick ryggskott, vinterkräksjuka och gallsten i jan 2003också...
Då var min bebis:love: två månader.
 
Sv: Gravid och rädd.

Jag hoppas att det inte orsakade något den här gången men det hjälpte i alla fall inte. Sitter här med ännu högre feber, kan inte sova. Värktabletter tar inte. HOSTAR som så att det verkligen gör ont och att jag nästa kräks. Sprängande huvudvärk. :cry::cry: Svettas så att jag är nästan sjöblöt hela tiden. Tack ändå alla för alla era råd! Önskar att jag kunde sova! :cry: Kanske bättre om en stund???
 
Sv: Gravid och rädd.

Jag gjorde det och efter mycket om och men fick jag en tid idag. När tempen ligger ligger nästan på 39 grader. De säger bara att det är en vanlig influensa och ville knappt hjälpa mig,
 
Sv: Gravid och rädd.

Det jag fick höra av bla BM var att hög feber, uppåt 40 grader kunde starta förlossningen. Vet inte hur mycket som ligger i det och om det kanske är när det gått längre tid.
Men kan du inte prata med BM imorgon då?
 
Sv: Gravid och rädd.

Har varit hos läkarn och de tyckte det verkar som en virusinfektion och ville absolut inte ge mig något! Fick vänta typ 40 min innan vi fick komma in hos dokten på familjeläkarjouren. :mad:
 
Sv: Gravid och rädd.

När jag väntade mitt första barn började jag hosta något alldeles förfärligt i september, hostade sen så jag fick ont precis överallt i bröstet av det eviga hostandet, hostade sen till Nov då han föddes.
Det blev lite bättre i några veckor och sen var det igång igen, jag hade lunginflammation och hade haft det hela tiden.
Om det skulle vara så att man kan få missfall av att hosta då tycker jag att jag borde ha fått missfall 40 gånger om, men jag vet faktiskt inte.
Jag fick iallafall ta Cocillana Etyfin (stavas?) mot hostan, den dämpades lite av den men inte mycket, däremot blev man otroligt trött av den:crazy:. Det fanns inte så jättemycket annat som dom ville ge när man var gravid, däremot fick jag så småningom lov att få andra mediciner utskrivna för att bli av med lunginflammationen, hann prova tre stycken innan dom hittade en som hjälpte, detta var i januari 2003, då hade jag hostat sen sept 2002. Kan säga att det tog otroligt lång tid att hämta sig efter detta+ att jag fick ryggskott, vinterkräksjuka och gallsten i jan 2003också...
Då var min bebis:love: två månader.

Till mig ville inte ens läkaren ge Cocillana Etyfin , för de anser inte ens den är 100 % säker mot babyn. Hur kan ditt barn vara bara två månader, när du pratar om höst och vinter 2002, 2003 att du hostat?


Hur som helst fick ett hemmarecept som är ofarligt av en jag känner. Man ska ta lök, skiva den tunt, lägga först ett tunt lager med lök, sedan ett lager strösocker, sedan upprepa detta . Det blir som en form av sirap efter några timmar och ska vara bra för halsen. Jag har gjort en omgång vi får se hur det funkar för mig. Men pröva nästa gång :p
 
Sv: Gravid och rädd.

Du kan oxå koka mjölk och lägga i ingefära! Ren honung på sked är bra oxå, antibiotiskt liksom men INTE om ma lägger det i te eller mjölk då försvinner det nyttiga. Helst ska det vara den lösa varianten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp