Gravid och offentliga bad?!

LitenIsa

Trådstartare
Handen på hjärtat nu ni som är gravida. Då menar jag inte ni som befinner er i v 6 och tycker att ni är jätteplufsiga utan vi som har fått mage, svullna fötter, fula åderbrock och känner oss allmänt slitna (Själv i v 33).

Har ni i denna sommarhetta vågat visa er på stranden i badkläder? Själv tog jag mod till mig igår och körde ner till sjön i tron att det mest är barnfamiljert där och badar (ack så fel jag hade:angel:). Lyckades få på mig en av mina bikinisar som tidigare var lite för stor, det var ingen vacker syn men det gick och gud så skönt att få svalka av sig.

Men hur känner ni? Tycker ni att jag är gravid och min kropp är vacker eller vill ni helst gömma er i en stor sopsäck till bäbisen är ute?
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Bada på! Gravida kvinnor blir också varma, och har någon annan ont av det är det väl deras problem. De får väl titta åt ett annat håll:smirk:
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Jag badade i sjön när jag avr höggravid. Orkade inte bry mig om hur jag såg ut.
Andra graviditeten badade jag mycket i badhuset fast jag var höggravid.
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

man har all rätt att va stor o svullen när man e gravid det ser helt naturligt...
men något jag kan reagera på e när där tex sitter en tjock(fet inte gravid) mamma med sina överviktiga barn o trycker i sig mjukglass/chips/godis/kakor o läsk då tänker jag stackar barn,vad tänker mamman på det hade väll räckt med en glass.
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Jag har högaktningsfullt skitit i att jag blivit stor. Vill folk gló får de göra det, men jag hindras inte av att svalka av mig bara för att jag är gravid. (V. 34 nu *pust*)
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Jag har aldrig kännt mig så fin som när jag var gravid. Att man var svullen och så brydde jag mig inte om för folk såg ju att man var gravid och då hade man något att skylla på. Värre var det precis efter förlossningen när allt det där satt kvar fast man inte hade en bebis i magen längre.
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Vad jag är avundssjuk på dig som kände dig vacker när du var gravid.

Jag har en kompis som sa till mig att den bästa tiden i hennes liv var när hon var gravid. Yeah right :eek: tänker jag som från första början känt mig ful och äcklig (Har inget med bäbisen att göra, den är VÄLDIGT efterlängtad).

Antar att det är olika hur man känner sig.

Bada på alla, för som någon skrev har man rätt att svalka sig trots att man är gravid, ska försöka tänka mer på det nästa gång än hur min kropp ser ut i bikini;)
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Men man måste inte gå i bikini. Jag har en stor baddräkt på mig, man kan ju även komplettera med sarong och eller linne, om man nu bara vill tillbringa tid på stranden.

Jag känner mig inte speciellt snygg heller, men man kan inte alltid göra det. Jag vill bada ändå.
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Jag har aldrig kännt mig så fin som när jag var gravid. Att man var svullen och så brydde jag mig inte om för folk såg ju att man var gravid och då hade man något att skylla på. Värre var det precis efter förlossningen när allt det där satt kvar fast man inte hade en bebis i magen längre.

Håller med dig!

Värst tycker jag det är i år. Pluffset på magen är kvar och barnen är så pass gamla (14 månader) att jag personligen inte tycker att jag har någon ursäkt att se ut som jag gör.

Hade jag varit gravid, hade jag badat. Nu håller jag mig på land, påklädd!

/Timsetim
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

När vi åkte hem från BB stannade vi till vid ICA och handlade. Väl där morsade jag på en i peronalen som jag är lite bekant med, hon frågade när jag egentligen skulle ha :eek:

Då hade jag sonen i bilstolen bakom mig, snygg man kände sig då :D
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Oj, kan man tycka det är fult och äckligt med en gravid kropp? Det är ju en av de mest naturliga saker som finns! Fram med bikinisarna och hoppa i sjön =)

/19 åring
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Som gravid har man större risk att få urinvägsinfektion, därför badar jag inte i sommar, det känns som en chansning helt enkelt...
Men att en gravid kvinna går omkring i badkläder kommer nog knappast ngn tycka är onormalt så det ska man inte behöva oroa sig för.
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Kan hända att andra tycker det är fint med gravida kroppar. Jag tycker inte att gravida kvinnor är äckliga, tycker bara inte om min egna gravida kropp:angel:.

Klart man inte behöver ha bikini men baddräkten kunde jag absolut inte få över magen för då fanns det inget kvar som täckte bakdelen:D (jag vet att man kan köpa mammabaddräkt).
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

När vi åkte hem från BB stannade vi till vid ICA och handlade. Väl där morsade jag på en i peronalen som jag är lite bekant med, hon frågade när jag egentligen skulle ha :eek:

Då hade jag sonen i bilstolen bakom mig, snygg man kände sig då :D

Oj då, hon måste kännt sig riktigt dum när hon fick se att du redan fått. Det är väl ganska vanligt att man inte hunnit gå ihop så mycket redan några dagar efter förlossningen. Min svärmor berättade förresten att hon råkat fråga en annan kvinna inne på BB samma sak.
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Värst tycker jag det är i år. Pluffset på magen är kvar och barnen är så pass gamla (14 månader) att jag personligen inte tycker att jag har någon ursäkt att se ut som jag gör.

Hade jag varit gravid, hade jag badat. Nu håller jag mig på land, påklädd!

Känner samma sak, att vara gravid är en anledning nog att se lite "pluffsig" ut på...

Fick barn för 2 sommrar sedan och har nog mer problem nu att visa mig på stranden, nu finns liksom ingen ursäkt förutom att jag själv är en slappis...
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Oj då, hon måste kännt sig riktigt dum när hon fick se att du redan fått. Det är väl ganska vanligt att man inte hunnit gå ihop så mycket redan några dagar efter förlossningen. Min svärmor berättade förresten att hon råkat fråga en annan kvinna inne på BB samma sak.

Ja, hon kände sig nog ganska dum, hon svarade typ "-haha, men skulle inte ni ha snart eller..?" Så hon trodde mig verkligen inte då heller. Fick vända vagnen så hon verkligen såg sonen, då gick det in i hennes huvud att jag inte var gravid längre :D

Min mage hade inte återfått sin forna (ehrm :angel:) glans innan jag blev gravid igen, sex månader efter sonens födelse. Dock hade den gått tillbaka, men huden ovanför naveln var mycket sladdrigare än innan. Hoppas bara jag kan träna magen någolunda fin. Har ingen förhoppning att få en slät mage, men jag vill inte ha massa put ovanför naveln.
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Jag har inga problem med min mage, den gillar jag stenhårt, men mina åderbråck som jag haft sedan jag var typ tjugo (är 38 nu) har blivit jättefula och det ger mig komplex. Jag hatar dem. Jag är opererad två gånger men nu tror jag det är kört med alla nedskärningar inom vården, så jag får leva med dem...:(

Som tur är har vi en liten pool hemma på tomten så jag håller mig till den :D och skulle jag åka till stranden är det nog sarong som gäller.
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Jag verkar vara rätt ensam här inne om att inte tycka att min gravida kropp är jättefin. Härligt att man är unik:cool:
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

KL
Jag gillade inte heller min kropp när jag var gravid, men brydde mig inte. Nu var det inte utebadväder när jag väntade bebisen, men var i simhallen och simmade tills några dagar innan han är född.

Tycker nästan det är värre nu, nästan 2 månader senare, att visa degmagen i bikini. Men jag tänker inte bry mig nu heller! :devil:
 
Sv: Gravid och offentliga bad?!

Jag som då inte är eller har varit gravid kan bara svara för mig själv.
Jag tycker att det nästan inte finns nåt så vackert som en gravid kvinna. Jag tittar längtansfullt på magen hennes, o skiter högaktningsfullt i om hon har svullna anklar, fötter eller åderbråck på benen :D

Klart ni ska bada!!!!

/Prosit, som visade sin fläskiga, ickegravida kropp i baddräkt i måndags utan att skämmas :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp