Gravid kompis?

Ferrari

Trådstartare
Ska följa med en kompis till ungdomsmottagningen på måndag då hon misstänker att hon är gravid. Enligt henne hade hon beräknad mens i onsdags.

Hennes "tecken" är:
- ständigt kissenödig, springer på toan i tid och otid
- lättare humörsvängningar, börjar gråta för ingenting
- känner av metallsmak i munnen
- Har blivit helt beroende av pasta, vill äta det jämt

Låter detta som om hon kan vara gravid? Enligt mig så låter det som det iallafall, men vill bara höra med er övriga om ni också tror det.

Sv: Gravid kompis?

Tre dagar "över tiden" på mensen - även om hon vore gravid så är det i tidigaste laget att få några graviditetssymptom.

Varför inte gå på apoteket och köpa ett graviditetstest? Eller köpa RFSUs test i livsmedelsbutiken?

Ungdomsmottagningen fanns inte ens när jag var i "rätt ålder" för det, så det visste jag inte.
Men jag hade ändå inte kunnat hålla mig över helgen, så himla dyrt är det ju inte med ett grav.test.

Ungdomsmottagningen fanns inte ens när jag var i "rätt ålder" för det, så det visste jag inte.
Men jag hade ändå inte kunnat hålla mig över helgen, så himla dyrt är det ju inte med ett grav.test.

Tiderna förändras. :D ;)

Jag tror att det som ung kan vara lättare att gå till UM också, om det skulle visa sig att man är gravid. Man kan då få råd och stöd på direkten, och har även möjlighet att få hjälp med att boka abort om det är aktuellt.

Låter detta som om hon kan vara gravid?

Ja, eller som att hon VILL vara gravid, för det är ju väldigt tidigt.

Det kan ju vara så att hon både vill och inte vill. Jag hade en väldigt ung elev som trodde hon var gravid, och hon var förstås orolig för det. Men när hon till slut testade sig, och det var negativt, berättade hon att det kändes lite sorgligt. Hon insåg att hon var alldeles för ung och strulig för att bli mamma nu, men samtidigt hade hon nästan redan fått en relation till det "inbillade" barnet i magen.

Så oavsett vilket besked man får kan det bli en liten sorg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 997
Senast: LenaH
·
Småbarn Jag skulle vilja få lite råd och tips från andra föräldrar, samt ta del av era funderingar. Jag har letat efter information om olika...
2
Svar
27
· Visningar
4 219
Senast: Coop
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 131
Senast: Otter
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 764
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar