Gravid igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

doxrainyjune

Vi förlorade våran älskade dotter då min moderkaka lossnade den 4/8-05.Är nu gravid igen är jätte lycklig men samtidigt väldigt nervös.Är det någon här som mist ett barn?
 
Sv: Gravid igen

jag har inte varit med om detta, men jag har två nära vänner som har förlorat barn väldigt sent under graviditet, respektive under förlossning.

De har bägge två fött friska barn efter detta.
 
Sv: Gravid igen

Vi förlorade våran son i 6:e månaden, då det var så mycket missbildningar på honom, så han hade aldrig klarat sig utanför livmodern. :cry: Det är 2 år sedan i februari och nu väntar vi barn igen i december. Jag och sambon har varit 2 nervvrak hela tiden och "stängt av" alla känslor för pyret. Mina kompisar blir gladare än mig när dom känner sparkarna. Den här gången ser allt jättebra ut, men vi vågar inte ta ut någon glädje i förskott. :crazy: :(
Jag förstår att du är jättenervös, men det går säkert bra! Jag håller tummarna för dig! :) Det är bara att pm:a om du vill ha någon att prata med eller om du undrar något. Fast du får skriva här också om du vill!:)
 
Sv: Gravid igen

hej, vi förlorade vår första son efter halva gravidideten pga mkt allvarligt hjärtfel (hjärtat var bara halvt) som upptäcktes efter diverse ultraljud. Allt drog ut på tiden och jag var i v21 när vi fick klart för oss hur allvarligt hjärtfelet var och att vår lille kille inte skulle kunna leva utanför livmodern. Några månader efter att vi förlorade lillkillen blev jag gravid igen och vi var himla glada över det men graviditeten var jättejobbig både för mig och min sambo, vi var extremt rädda hela tiden och för att göra det lite lättare för oss fick vi bra hjälp av expertis och hjärtultraljud av landets bästa barnhjärtläkare så fort fostret var tillräckligt stort. Allt gick bra och vi har en underbar kille som blir två år i februari. Det är jättesvårt, men försök att slappna av och njuta av graviditeten.
 
Sv: Gravid igen

Inte själv, men mina föräldrar förlorade min storebror på samma sätt dvs moderkakan lossnade. Jag föddes frisk och utan komplikationer året efter :)
 
Sv: Gravid igen

Jag förlorade min son i 7e månaden. Orsaken TROR dom var mitt höga blodtryck. Moderkakan hade vuxitfast och gav ingen näring. Jag önskar inte min värsta fiende det jag/vi fick gå igenom. Det var vårat första barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 864
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 156
Senast: Praefatio
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 026
Senast: Flixon
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 913
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp