Gravid + gallsten

S

saltahajen

Någon fler än jag som fått gall problem?
Fick sist papaverin utsktivet och det hjälpte faktiskt en del men hur får man dagen där på att flyta på?
Fick ett anfall till i går (trots att jag är så himla försiktig med vad jag äter) mest troligt av en kiwi!
Har haft känningar hela natten efter anfallet men ingen mer anfall. Mår dock illa få fort jag äter något och känner av i gallan :crazy: Hur gör man för att bli sig själv igen??? :confused: Tips?

Sv: Gravid + gallsten

ingen aning - man lider sig igenom graviditeten och hoppas på att få en tid att operera bort gallblåsan snabbt efteråt?

jag fick gallsten när jag var gravid senast utan att veta vad det var (tydligen hade jag ovanliga symptom:confused:) och det var vidrigt!! jag lider verkligen med dig!! tror det man kan göra är att undvika att äta saker som utlöser anfallen... (inte så lätt när typ allt kan utlösa dem)... prata med läkaren om de har någon ide?

Får du inte hjälp av din läkare? Det är ju viktigt försöka undvika anfallen!

Den enda jag känner som haft gallsten och varit gravid har fått sjukskrivning direkt och strikta kostråd och planerat snitt och sedan operatonsdatum för gallan efter barnet var fött.

Det är verkligen hemskt att behöva ha detta :cry:
Fick hjälp i form av tabletterna och visst de hjälper men som sagt det är bara att härda sig igenom graviditeten (3 mån kvar) och sedan hoppas på att det blir bättre eller operation!
Tyvärr har det blivit sämre med gallan den senaste tiden så snart skulle jag gissa att det slutar med sjukskrivning här...

Stackare!!!

Jag hade gallsten när jag väntade barn nr:3 och det spelade ingen roll vad det var jag åt eller inte åt, men jag fick supp för häva anfallen, som gjorde att jag blev helt matt i kroppen och låg liksom i sjunde himlen (jätteläskigt) men i månad 7 när jag skulle få utskrivit mer, reagerade läkaren på att den medicin inte var bra för barnet, så jag fick ett nytt. Läkarna är ganska slarviga tycker jag med att kolla upp detta, så dubbelkolla. Jag kom in akut på natten i början av grav. typ i vecka 13 och sa att jag var gravid men när läkaren kom in och skulle ge mig en spruta i magen, så frågade jag om den var ok att få med tanke på att jag var gravid, och det var den inte, så han fick gå ut och ringa gynläkaren för att kolla upp det vad jag skulle ha. Nu fick jag en stor frisk tjej trots läkarnas missar.
Jag hade ganska många anfall under min grav. typ 5-6/ månad. Men jag tror att det inte bara handlar om kost utan även STRESS. Och jag blev inte sjukskriven, jag fick själv gå ner i tjänst från 100 till 50.

Hoppas allt kommer att gå bra och att du får en op. så snart du har fått din bebis.

Ja fy, jag hoppas ingen skall behöva ha det här!

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 646
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Är i desperat behov av tips på vad jag kan prova på min hund med kronisk gastrit. Det känns som det är sista chansen nu och det gör mig...
2
Svar
26
· Visningar
19 027
Hundhälsa Tänkte höra om någon hade lite erfarenheter att dela med sig av. Innan jag fortsätter, jag har sökt jourhavande distriktsveterinär i...
Svar
11
· Visningar
12 344
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Erfarenheten här verkar ofta vara bättre än den på hälsocentralen kan jag känna så vill höra vad ni vet. Jag börjar ledsna på att ha ont...
Svar
12
· Visningar
9 535
Senast: Javan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka