grävande kanin

N

newt

hejhej! :)
min kanin blir 6 i december, hon är hemst mycket för å gräva, brukar lägga in mycket spån till henne, men då gräver hon inte.
hon gräver när de e lagomt liksom,
nu undrar jag om ni har nå tips, på material som hon kan gräva i?
jag brukar fluffa upp höet då hon gillar att bygga gångar i det, :rofl:

tacksam för svar! :bow:

Sv: grävande kanin

I det vilda så brukar kaniner gräva sina hålor så jag kan tänka mig att de flesta har en väldigt stark drift att gräva. Båda mina kaniner var grävare och älskade att gräva. Mina hade en stor sandlåda som dock inte var fylld med sand utan med jord. Det var livsfarligt att gå där då hela lådan var underminerad efter deras grävande :D.

Man kanske skulle kunna prova att ställa in en stor plastlåda med packad jord för att se om kaninen får grävlust.

Mvh

Tora

Sv: grävande kanin

Jag har provat att ställa in en kattsandlåda med packad jord till min ena kanin. En sån låda med tak på,för att det inte skulle skvätta ut. Han älskade att gräva i den lådan.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 666
Senast: Amaranthe
·
Hoppning Hej! Ska åka och titta på några hästar imorgon. Den som på pappret känns mest intressant är en 6-årig valack. Dock fick jag veta att...
Svar
6
· Visningar
1 807
Senast: -moa-
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 359
Senast: 95johsv
·
C
Träning Finns det någon/några som kan hjälpa mig med tips och råd? Jag flyttade till Etiopien i januari i år med min familj. Jag köpte en häst...
2
Svar
28
· Visningar
3 067
Senast: theresa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar