Grått till brunt=?

Iaraphel

Trådstartare
Måste fråga er vad nu tycker.. det var så att jag mådde lite dåligt och tröstshoppade för ett tag sedan, köpte då inför come backen på tävlingsbanan..
Men då jag inte hittat en passande sadel så hade jag ingen klar bild av hur vi "skulle se ut".

När jag var yngre (läs 13) och var ute och tävlade stor-häst så tyckte jag det var såå fint med mörkbruna hästar som hade brun (kastanj eller oxblodsfärgad) utrustning (sadel, träns, benskydd) och sedan fårskinn :love:, men då tyckte jag också det var "vuxet" bara gamlingarna (dvs, de över 20:o) Nu är ju jag över 20, och nu har jag ju bara mörkbruna hästar i stallet..

så till saken.. jag köpte mig min önsketräns, ett oxblodsfärgat classic fancy, pullarnosgrimam med vita sömmar.

Men samma dag köpte jag rosa tävlingsskjorta, och GRÅ kavaj :love:, köpte också¨tävlingsschabrak till dressyrtävlingarna, vitt, med ljusgrå och rosa kantband och passpoal..

Nu ska jag ju tävla både dressyr och hoppning första sässongerna.. Men om jag nu får tag på kastanj- oxblodsfärgad hoppsadel, kan jag då ha gråa kavajen? Näe.. det går inte va?
Hur fult och förbjudet är det?

hästen
http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/561
här med gamla hopptränset och lånad sadel
http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/501

Sv: Grått till brunt=?

mjo det tycker jag nog, rödbrunt och grått funkar ihop. brunt vore ju snäppet snyggare men eftersom kavajen sitter på dig så tycker jag det går helt fint!

grå pp funkar också, men helt grått schabrak blir inte så bra tycker jag.

Åhh, nu räddade du min dag :angel:
Men jag tvekar.. har man grå kavaj så ska det ju vara vita ridbyxor.. med till rödbrunt- och massa fårskinn så bör det väl vara beiga? eller :confused:

någon med samma eller annan åsikt?
det är ju mässingspännen på tränset och jag har köpt mässingstigbyglar, men jag tror det är silverfärgade knappar på kavajen :o
Fast o andra sidan har jag kvar förra kavajen, mörkblå med guldpp.. kanske ska sy in den och ha den till hoppningen och den grå till dressyren..

På tal om det.. "får" man ha grå kavaj på dressyrtävling? (om jag och pollen förövrigt ÄR hopp/fälttävlan egentligen)

Men jag har ridbycor i båda färgerna, och har säkert 50 schabrak och lär köpa några till innan första tävlingen så.. men om vi säker, rödbrun utrustning,
grå kavaj (rosa skjorta med vit krage), vita ridbyxor
så blir det ju vitt schabrak, helst med grått kantband och rosa pp :angel:

Men vad ska jag ha på hennes ben? (senskydd och bakstrykkappor) vilken färg? snyggast är ju rödbruna läderskydd men då ska de ju vara i samma nyans, + att de jag har inte passar henne.. så då måste jag köpa.. däremot har jag vita benskydd.. ska jag ha dem? (sitter dock inte perfekt på hästen men hon tycks inte störas av det)
min pålla sliter bakstrykappor (tyvärr) så jag vill helst inte lägga flera tusen på dem.
(komma på, fasen har ju redan köpt tävlingsskydd, gråa escadron..)

Men h**ks har ju lite nyare modeller av bruna skydd
som ser lite mjukare ut..
Någon som har erfarenhet av dem? claridhe house eller gold medal-skydden? hur är de i strl, får man plats med fårskinn under?

Såå.. vita, gråa eller bruna skydd, om vi nu säger att jag hittar rödbrun sadel.

Här är vi på klubbhoppning i 100miljoner olika färger... (sadeln på bilden är lånad, och jag vet att den åkt fram)
http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/514

Här är tränset, dock är det mörkare än vad bilden visar. (och sitter här på "fel" häst)
http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/567

På tal om det.. "får" man ha grå kavaj på dressyrtävling? (om jag och pollen förövrigt ÄR hopp/fälttävlan egentligen)

Japp det får du! (beslutat av mig som enväldig jury) ;) Det går alldeles utmärkt! Det är mga "100%-iga dressyrekipage" som har det. Eller ja, inte jättemga, men det finns. Men det är ju såklart marinblått och svart som är övervägande på dressyrtävlingarna. Så din gamla är ju klockren om du vill se ut som alla andra...

Jag tycker det är jättesnyggt med grått men då hade jag inte velat ha mässingsfärgat på utrustningen, utan stålfärgade spännen och stigbyglar. Ska du ha mässingsfärgat så tycker jag att det på dressyrtävlingarna blir snyggare med din gamla kavaj som har mässingsknappar.

Liknande trådar

Körning Jag har vuxit upp med egna ridhästar och ridit och tävlat hela livet, men pga skada börjar jag nu inse att min kropp kanske inte håller...
Svar
3
· Visningar
1 355
Senast: Goat lover
·
Utrustning Vad har ni för utrustning när ni tävlar? (hästen) Färg och så.. Och självfallet i vikken green. Sj är man då skit snygg (inte)...
Svar
15
· Visningar
1 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka