Gratis parkering Kungsholmen. Finns det fotfarande?

Cattis_E

Trådstartare
Jag har en kollega som envisas med att det är gratis att parkera på Kungsholmen i Stockholm natt och helg.
Jag vet att det varit fritt dessa tider förut men har också hört att det är borttaget sedan ett tag och nu är avgift.

Jag har googlat både idag och förut, hittar bara om avgiftsparkering.
Tog faktiskt bilen hela vägen in en gång och fick betala avgift för att jag inte hittade någon avgiftsfri trots förklaring av var den skulle ligga.

Är det jag som missar något eller har han bara tur som inte får böter?

//Hon som parkerar gratis några tunnelbanestationer bort när tågtiderna passar för illa.
 
Söndagar (efter 17 på lördagen) och 19-07 har jag för mig är avgiftsfritt fortfarande.
Okej. Då har han med andra ord nästan helt rätt.
Och jag är tydligen kass på att fatta var det ligger när folk förklarar.
Lördagar dag däremot är han är ju lite otydlig om när han säger helger.
Undrar om det var en lördag jag tog bilen ända in, men då borde jag väl noterat att jag kunde göra det dagen efter..

Borde lösa biljett för 15-20 min eller så när man jobbar natt i och för sig eftersom kollegan kommer 07 men det kan man ju överleva.
 
Nästan hela Kungsholmen verkar ju ha taxezon 3 med kostnaden som nämnts tidigare i tråden, förutom St eriksgatan & Flemingsgatan. Så borde inte vara så svårt att hitta?

https://www.stockholm.se/TrafikStadsplanering/Parkering/Hitta-parkering/
Måste varit en lördag jag tog bilen in då eftersom de sa gratis hela helgerna.
Blev rätt stressad av det hela då jag byter av en person på jobbet och därmed inte vill vara sen så den missar sin anslutning hem.
Får väl gå och kolla till fots någon gång innan jag vågar köra in igen.
Min lösning för närvarande fungerar alldeles utmärkt, men skulle antagligen tjäna en del tid eller besvär på att köra hela vägen.
Beroende på hur mycket tid det krävs för att leta en ledig plats då.
Där jag står nu finns det alltid plats nära stationen och kollektivtrafikresan tar ca 10 min.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp