Gråt, snyft,snyft...

Tror att vi numera också har en HdR! Bra sadlar!!! Och i a f den som vi har verkar sitta bra på raka ryggar!!!

du måste rida ordentligt i sadeln för att veta om den passar.

alazzi - inne på min 4:e westernsadel på lika många år...

Bra!
Det är viktigt att rida hästen svettig och se att hästen svettas jämt under sadeln.
Inga torra fläckar får finnas.

Prestige passar verkligen INTE rakryggade hästar! Tyvärr, jag ville han en sån till unghästen också.... :( Den ligger bra på lite svankiga hästar, på raka glappar den bak.

Tips: Kolla efter sadlar med kilbossar, dom ligger ofta bättre på raka hästar.

Star-Trekken då? Den ser ju verkligen stabil ut :love:
Fast inte så mycket stöd för benen förståss :crazy: då har ju Diddidynan stöd för benen så det räcker :d

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 633
Senast: Oknytt
·
Utrustning Behöver ha hjälp med förslag till sadlar jag kan prova. Har varit till sadelprovare som tyckte sadeln på bilden passar bra. Men inser...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: Freazer
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 890
Utrustning Yepp. Nu behöver jag tips på vilka sadlar som kan vara av intresse. I dagsläget en Bates Caprili CC cair som inte passar alls. Kanar...
Svar
4
· Visningar
1 011
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka