Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är du på jakt efter en också?Följer tråden med intresse...
Pris? Modell?Nu har jag köpt en. Får se om den duger till något.
Minns inte! En Stiga kanske? Jag ställde in den i uthuset och ska försöka montera ihop den imorgon. Återkommer. Den var dock inte dyr, så antagligen är den usel. Pappa sa att det är värdelöst att köpa trimrar i 1500-kronorsklassen. Och det var det jag gjorde. Men jag blev så trött. Jag har gått i flera sketna affärer och letat. Tills slut tog jag bara en... Den gamla hade några gummirör lossnat på, så den läckte bensinPris? Modell?
Omdöme?
Jag köpte en bensindriven, för jag har så mycket som jag behöver trimra. Batteriet skulle bara räcka en bråkdel av tiden jag behöver, sa de i affären. Men jag kanske blev blåst?Kan rekomendera Ryobi batteridriven.
Har en sån och den tar mycket mer en en vanlig sladdriven.
Kan klippa det som jag tidigare var tvungen att ha en bensindriven till.....
Jag köpte en bensindriven, för jag har så mycket som jag behöver trimra. Batteriet skulle bara räcka en bråkdel av tiden jag behöver, sa de i affären. Men jag kanske blev blåst?
Hoppas att det var en sådan jag köpteJag har en bensindriven Stiga av mellanmodell, kostade typ 2000 kr för 7-8 år sedan och har varit i princip problemfri. Utbytbart huvud mellan trådspole och röjklinga. Jag ville specifikt ha en modell med vinkelväxel och inte med böjd vajer, i tron att den håller bättre och skakar mindre. Såvitt känt stämde det. Avverkningskapaciteten går inte att jämföra med en elektrisk trimmer, ens en med sladd. Jag kör den på alkylatbensin ("miljöbensin"), stor skillnad i hur man upplever avgaserna.
Förra sommaren upptäckte jag vilken skillnad det är mellan trimmertråd och trimmertråd. Har alltid använt en gul halvmjuk tråd med helt runt tvärsnitt, men provade en silveraktig med konvext fyr- eller möjligen femkantigt tvärsnitt. Vinklarna är alltså skarpa, och tråden skär gräset betydligt(!) mycket mer effektivt än vanlig rund tråd. Klart värt pengarna.
Jag har en röjsåg också, men den har jag inte provat än. När använder du röjsåg respektive trimmer?Nä, soppa är i sådana fall alltid att föredra. Jag gillar mest min röjsåg med rätt kort skaft men trimmern är helt ok också plus att den är typ från stenåldern men startar utan bråk varje säsong
Jag har en röjsåg också, men den har jag inte provat än. När använder du röjsåg respektive trimmer?
Alltså.. vet inte vad du menar. Slyblad? Trimmerslyklinga?Det inte trimmern tar får röjsågen fixa och sätt aldrig, aldrig sådana där "slyblad" på trimmern, det kommer bara att slå sönder den. Jag är strängt förbjuden av mekaren (aka särbon aka skogsutbildad) att göra något dylikt och jag håller med. Jag har testat att köra med trimmerslyklinga och det smällde rätt bra.
Träd (även om i liten storlek)=röjsåg
Allt som grästråden tar=trimmer
Slyblad = treuddig metallklinga som ersätter trimmertråd och används till fingertjockt småsly eller väldigt grovt vedartat gräs/örterAlltså.. vet inte vad du menar. Slyblad? Trimmerslyklinga?
Eftersom du köpt av svensk återförsäljare kan du alltid gå tillbaka och reklamera när/om den pajar.Nu har jag kollat och enligt användarrecensioner på nätet är det bara skit jag har köpt Går sönder efter efter 10 användningar, förgasarproblem bl a, står det. En sådan här är det i alla fall, Stiga ST 28J: