Gräsnojjig

T

Thes69

Nu är det första våren med vår ponny och jag är lite orolig för fång. Hon har inte haft fång enl förra ägaren, men blev stel i nacken vid ett tillfälle när hon åt mycket gräs.
Fick hem henne i början av juni förra året och då släpptes hon i gräshagen med betesreducerare på, inställd under nätterna på halm fram till midsommar, därefter ute dygnet runt med reducerare fram till början av augusti då hon fick gå ut dagtid utan reducerare men in på natten på halm. Vi har inte sett någon tendens till vare sig stel nacke el fång under tiden hon varit hos oss.
Men hur ska vi göra nu i vår...någon som har tips?
Hon har gått i samma hage höst/vinter som hon gick i under sommaren och går där även idag på dagtid. När måste man börja sätta på reduceraren tror ni? Har läst någonstans att det är från slutet av april som gräset börjar bli farligt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 151
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 917
Foder & Strö Vår C-ponny fick fång i början på mars, har stått på box till slutet på april och därefter i en sjukhage på ca 12x12. Nu efter sista...
Svar
3
· Visningar
1 501
Senast: MayGrace
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 937
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel