gräsgallor,REDAN!!??

J

Just_me

när jag hade fodrat hästarna imorse kolla jag över mina två pållar,som vanligt,min ena ett sto hade fått rejäla gallor på båda bakbenen,hon har knappt gåttnånting pga av skada men nu har jag så smått börjat sätta igång henne,inte för d e så lönt,hoin ska ju på bete strax. men iaf,har betat henne i typ 2 veckor i en halvtimme och igår släppte jag henne på en liten del av betet i en timme.
Tror ni det är gräsgallor,det får väl typ alla ponnisar och hästar,som äter gräs iaf ala på mitt stall,kände påde andra oxå,men de hade iunget förutom ena varmblodet,men det har hon alltid.
men går det så snabbt att de får det???
hmm......... :confused:

Min totte (kallblodstravare) får dom väldigt snabbt spec om jag inte gör nått med honom ;p så visst kan de vara gräsgallor :D

mmm. blev bara lite orolig,har inte haft henne så länge (5 mån) men det är säkert gräsgallor.....

keep smiling :)

Nog kommer gallorna redan nu.
Det är ju nu det kommit gräs i hagen = ny foderstat för hästen.
Även min var gallig igår.

Min är lite gallig till och från nästan hela tiden, och efter någon dag på gräs så kommer gallorna som ett brev på posten, och han blir gallig runt om.

Inget jag oroar mig för! :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har ägt min häst, hbl sto på 11 år i ca 8 år. Lite historik: I februari fick hon ett riktigt allvarligt kolikanfall och jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 236
Senast: cactuspower
·
Hästvård Som endel kanske har läst, så hade jag tidigare problem med foderhästen och hans utslag. (vill ni läsa gamla tråden så sök på "Vad ÄR...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: kryddan
·
Hästvård När vi släppte min häst på gräs första gågen i år var typ i början av maj så fick han gallor i alla benen, fick dock en lite större och...
Svar
1
· Visningar
1 336
Senast: Tuvisen
·
O
Foder & Strö Andra sidan planeten, alltså. :D Här i Nya Zeeland går hästarna alltid på bete. :d Det fryser sällan, så gräset är grönt, även om det nu...
Svar
15
· Visningar
1 495
Senast: HelenaHandberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka