Granngårdens utrustning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lola97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 360
L

lola97

av tömkörningsgjordar, hur är dom? Har dom någon bra tömkörningsgjord? Även lädertömmar skulle jag behöva köpa. Har någon köpt sin tömkörningsutrustning därifrån? Vill ha en brun tömkörningsgjord och tömmar, 16 m minst. Tänkte åka dit i morgon och klämma och känns lite med jag vill gärna ha andra erfarenheter också.

Sv: Granngårdens utrustning

Granngården säljer ju olika märken av olika kvalité (Knights, Olympic, Jacson mfl), så det kan ju variera.

Granngården här har aldrig tömkörningsutrustning hemma, men det brukar gå bra att spana i katalogerna och be dem beställa hem åt en.

Jag har ingen koll på deras gjordar men ett par tömmar har jag köpt därifrån, 16 m, smala och sköna att hålla i.

Jag köpte mina tömmar därifrån. Dom bästa "billighets" tömmarna jag träffat :)
Tärnsjö är drömmen men innan det blir ett par sånna så duger lantmännens lädertöm bra!

Jag kände på dom tömmarna idag, dom va fina i lädret men jag tycker dom vägde för lite, nästan som vävbanden. Jag vill ha tyngre lädertömmar. Någon som vet några sånna?
Såg globus tömkörningsgjord, men den fanns bara i svart och det vill jag nog inte ha. Jag får kika vidare efter en brun.

Globus finns väl visst i brunt? :o
Har sett Globusgjordar (på EKO:- visserligen) i både svart, brunt och nån londonfärg.
Annars är Globus en himla bra gjord.

Åh gud tänkte precis starta en sån här tråd...

Ska köpa Tömkörningsgjord kombinerad med longeringsgjord, bra tömmar, däckunderlägg och tömkörningsbrösta. Så jag kan börja tömköra och longera pållen lite ordenkligt i höst.

Undrar också om någon vet något om Granngårdens? ungefärligt pris.
Vet ni något annat, hur är ex. hööks/börjes? ska itne ha någon kvallitéts gjord osv. utan bara det håller någorlunda.

förlåt trådskaparen om jag tog över tråden.. Men tänkte ja kunde tjuva lite på din istället för att starta en egen :D

Uppsala butiken är bra. Hon som har hand om hästavd är trevlig kunnig och tar in mkt saker till skillnad mot Arninge butiken där hästpersonalen är otrevliga och okunniga och deras sortiment suger :mad:

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 198
Senast: MiniLi
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Ramona
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka