Granngårdens havre fria musli?!

Busen

Trådstartare
Någon som använder Granngårdens havre fria musli??
Bra eller dålig?
För eller nackdelar??

Sv: Granngårdens havre fria musli?!

Vi har den ! Den är ok men på 20kg säck så jag vet inte om den är så mycket billigare,men hästarna gillar den ...

Var det inte den som skulle vara "havrefri" men som innehöll havrekli om man kikade på innehållsförteckningen....?
Har bara gett mina som godis så vet tyvärr inte så mycket annat... Tyckte bara det var lite knepigt att den var "havrefri" trots att den innehöll en beståndsdel av havre....

en av hästarna i stallet som är ltie kräsen å svår att hålla hull på fick testa å han formligen ÄLSKAR den. sen om den är hvrefri eller inte de vet jag ite men han håller sig lugn på den iaf.. står på vila pga skada.. höll sig itne lugn med annat foder med havre i..

MYCKET smakligt :d tycker min häst som fått det i ca två veckor nu! Verkar vara en prisvärd müsli, bra ur miljösynpunkt också med svensktillverkat. Resultatet hur det fungerar får vi kanske vänta någon vecka till på, två veckor är ganska kort tid, men än så länge verkar han trivas på det.

Innehåller mkt mj o dåligt med smrp, man får se till o ha ett väldigt bra grovfoder, om det ska gå o få ihop en riktigt bra foderstat med detta foder.

ja har ett grovfoder med smrp på 58 så jag funderar stark på muslin... då fröken jag har hemma verkar vara lite svårare att få i mat en många andra hästar jag haft...

har också klurat, behöver man inget annat än grovfoder när man använder müslin från granngården?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 903
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka