Jag behöver verkligen hjälp.
Jag bor i en bostadsrätt och har en granne som röker som fan inne i sin lägenhet. Och det hade jag inte haft några synpunkter på, vill han förstöra sin hälsa så är det upp till honom!
Problemet är att röken kommer in till mig! Och jag verkligen hatar det! Röken från hans lägenhet kommer på något sätt ut i trapphuset. (troligen en otät dörr) Och eftersom ventilationen i lägenheten bygger på ett undertryck så sugs även luft in från trapphuset. Dvs jag får in hans äckelrök in till mig!
Jag har försökt att täta runt dörren där röken drar in. Har provat att täta med silikon. Men eftersom huset är lika tätt som en te-sil så drar röken in någon annan stans så fort jag tätar en läcka... Tex så kommer röken in under socklarna istället.
Och nu när vintern kommer så har inte jag någon lust att vädra dygnet runt för att slippa hans j*vla rök.
Nu är min fråga: Vad kan jag göra? Är det bara att acceptera att lägenheten ska lukta askkopp till gubbfan flyttar och att jag eventuellt får cancer pga passiv rökning? Eller finns det något jag kan göra? Ligger ansvaret på mig eller kan jag vända mig till fastighetsvärden?
Jag har själv en teori här, men den avvaktar jag med tills någon (eventuellt fastighetsskötare/ägare?) här kan ge sin synpunkt på problemet.