grannens kattfan

Gramse

Trådstartare
Ja så seriös blev denna trådrubriken men börjar bli riktigt förbannad vid det här laget... Har själv två katter, honor som mestadels är inomhus men nu framåt vår o sommar är de ute betydligt mer. Nu är det så att grannens ena kattjävel går hit o pucklar på mina katter så blodet skvätter. Ingen överdrift, stod o torka blod från ytterdörren som för övrigt är vit i tjugo minuter sist han vart i farten. Har kommit till det stadiet att jag inte vågar släppa ut mina katter utan att jag är hemma/i närheten. Försöker så klart kasta det jag kommer över efter den när han är framme, har även vallat runt mina föräldrars hundar på tomten vid flera tillfällen o placerat päls från dem vid lämpliga ställen men det hjälper inte. Har precis vart ute o slängt skor efter aset nu sen tar det en dag så är fanskapet tillbaka. Vad gör jag?

Det bästa rådet jag har är att inte låta dina katter vara ute ensamma.

Kanske prata med grannen men jag vet inte riktigt vad det ska leda till - det är svårt att få en katt att göra som man vill, varken du eller grannen lär kunna det

Det bästa rådet jag har är att inte låta dina katter vara ute ensamma.

Kanske prata med grannen men jag vet inte riktigt vad det ska leda till - det är svårt att få en katt att göra som man vill, varken du eller grannen lär kunna det
Precis så tänker jag också, att vad leder det till egentligen att prata om det. Men riktigt tråkigt att de bara får vara ute under uppsikt, det är ju inte hållbart i längden. Vet en som tog bort sin katt av just den orsaken att den gick till grannen några hundra meter därifrån o slog deras katt. Men kanske inget man tar upp som förslag om en tänker på grannsämjan....

Du kan inte styra andra, bara dig själv.
Bygg en rastgård till dina katter.
Haha ja säkert jag bor på landet bygger väl för fasen inte en rastgård till dom när de är vana att kunna röra sej runt hela gården? Blir ett stort hägn i så fall...

Säg åt grannen att h*n får bygga en rastgård till sin katt. :idea:

Lag (2007:1150) om tillsyn över hundar och katter
1 § Hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn och skötas på ett sådant sätt som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter.

Säg åt grannen att h*n får bygga en rastgård till sin katt. :idea:

Lag (2007:1150) om tillsyn över hundar och katter
1 § Hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn och skötas på ett sådant sätt som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter.

Det har
Haha ja säkert jag bor på landet bygger väl för fasen inte en rastgård till dom när de är vana att kunna röra sej runt hela gården? Blir ett stort hägn i så fall...

Det låter bra men fungerar inte i verkligheten.
Hade det varit mina katter hade jag byggt rastgård. Finns jättebra inspirationsbilder om man googlar.

Det har

Det låter bra men fungerar inte i verkligheten.
Hade det varit mina katter hade jag byggt rastgård. Finns jättebra inspirationsbilder om man googlar.
Nej jag tänker inte frihetsberöva mina katter från deras jaktmarker och behov att jaga när det inte är de som skapar problem. Tack för förslaget men jag kommer klura vidare.

Prata med grannen, ni kan kanske komma överens när hennes katt/ dina går ute?
Om det är nattetid (eller även på dagen?) så hjälps det kanske åt att hålla de inne den tiden?

Annars hade jag försökt vara hemma när de är ute, finns nog inte så mycket att välja på.

Prata med grannen, ni kan kanske komma överens när hennes katt/ dina går ute?
Om det är nattetid (eller även på dagen?) så hjälps det kanske åt att hålla de inne den tiden?

Annars hade jag försökt vara hemma när de är ute, finns nog inte så mycket att välja på.
Ett bra förslag men deras katter är ute för jämnan, kan se dem utanför både tidig morgon o sen kväll o mitt på dagen.

Du har inte så mycket att välja på, håll dina inne, bygg en rastgård, var ute med dem eller ta bort dem/omplacera. Vad du inte får göra är att döda eller skada grannkatten!

Du har inte så mycket att välja på, håll dina inne, bygg en rastgård, var ute med dem eller ta bort dem/omplacera. Vad du inte får göra är att döda eller skada grannkatten!
Har jag sagt att jag ska döda el skada grannkatten? O varför i hela h skulle jag ta bort MINA katter för att grannens katt ränner här?? Det blir så märkliga svar när man ber om hjälp här ibland..

Har jag sagt att jag ska döda el skada grannkatten? O varför i hela h skulle jag ta bort MINA katter för att grannens katt ränner här?? Det blir så märkliga svar när man ber om hjälp här ibland..
Det är de alternativ du har, att lösa med dina katter. De förslag du får av andra ratar du ju, så varför du ber om hjälp när du inte vill ha svar förstår jag inte. Grannkatten kan du inte göra något åt.

Det är de alternativ du har, att lösa med dina katter. De förslag du får av andra ratar du ju, så varför du ber om hjälp när du inte vill ha svar förstår jag inte. Grannkatten kan du inte göra något åt.
Jag har inte precis tjatat om fler förslag efter att jag skrev att jag skulle fundera vidare själv? Och vadå att jag inte vill ha svar, då startar jag väl inte en tråd? Om jag startar en tråd om ett bekymmer så måste jag välja på 4 olika alternativ annars ska jag sluta svara på vad andra skriver och lämna tråden?

Nej har inte det än, är egentligen en självklarhet men misstänker att de kommer tycka; jaha? Eftersom deras katter är rena gårdskatter och ute mer än inne. Men får ta mej i kragen o höra hur de tänker..

Liknande trådar

I
Övr. Katt Jag har fått ett rätt stort problem. Jag älskar katter, alltid haft det och kommer alltid att ha.. Kastrering är en självklarhet för...
2
Svar
20
· Visningar
5 171
Senast: Amha
·
Övr. Katt Både jag och mina grannar har sista tiden haft problem med en grå katt som springer runt på våra gårdar. Om den bara höll sig utomhus så...
Svar
6
· Visningar
5 984
Senast: Pepon
·
E
Övr. Katt Hej! Jag behöver verkligen råd av någon som har vana med katter och att flytt av katt. ALLA råd är guld värda! Jag skall försöka att...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: gentleknight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama