Grannen försöker stjäla min katt!

A

AES

Jag funderar på att lägga ut/spraya Get Off eller Kattbort i grannens trädgård. Eftersom jag inte använt medlen förrut har jag frågor.

- Fungerar medlen? Något av dem som fungerar bättre än det andra?
- Luktar dessa medel något för människor?
- Get Off Gele ska vara bäst utomhus säger tillverkaren. Syns gelén eller inte?

Bäst vore om grannen inte märker något. Och förhoppningsvis går min katt inte dit då...

Har ni några andra tips som kan hålla min katt borta från grannen?

Tacksam för svar!

Sv: Grannen försöker stjäla min katt!

ööh ingen aning, hur vet du att grannen försöker sno din katt? är det inte bättre att disskutera det & fråga varför grannen beter sig konstigt eller be grannen lägga av? (alltså om katten går dit, så ska inte grannen mata katten tex) :)

Jag tror inte att du bör lägga någonting i din grannes trädgård.

Bygg en rastgård till din katt, stängsla in en bit av trädgården eller håll den inne/ta ut på koppelpromenader.

Bygg en rastgård till din katt, stängsla in en bit av trädgården eller håll den inne/ta ut på koppelpromenader.

Detta tycker jag var en riktigt dum idé!
Ska katten få vara inlåst när det är grannen det är fel på?!

Detta tycker jag var en riktigt dum idé!
Ska katten få vara inlåst när det är grannen det är fel på?!

Släpper man ut sin katt trots att man har grannar så får man vara beredd på att katten kanske inte kommer hem igen. Den kan som sagt ges mat någon annanstans, råka bli inlåst i någons garage etc.

Det "dumma" är att ha utekatter där man inte bör ha dem. Skogstrollets idé är en väldigt bra lösning och katten slipper vara "inlåst".

:bow::bow::bow:
kan inte förstå hur man kan ha sin katt ute lös hur som helst :mad:

Måste såna här trådar alltid leda till att nån känner sig nödgad att tala om hur dumma vi som har utekatter är?

Jag har själv utekatter men bor så till att de kan springa ute relativt riskfritt. Skulle något i min omgivning dock förändras så får man anpassa sig efter det. En knasig granne hör definitivt dit.

just därför jag skrev hur som helst :grin:
utekatter är helt okej för mig om de är ute under ansvar.

Liknande trådar

Övr. Hund Sen jag flyttade ut på landet har jag blivit väldigt hundsugen igen. Det som hållit mig från att skaffa hund är att min katt inte klarar...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 610
Senast: Liten
·
A
Övr. Katt När Smulan var ett foster hade hennes mamma en obehandlad infektion. Detta gjorde Smulan blind på ena ögat men viss syn på det andra(hon...
Svar
12
· Visningar
1 139
Senast: alfur
·
Övr. Djur Okej, jag kopierar in mitt inlägg från ett annat forum, om även någon av Bukes fisk- och akvariekunniga skulle vilja svara på mina...
2
Svar
33
· Visningar
5 302
Senast: aiquen
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 994
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama