<snip>
jag VET att jag anses skitduktig på detta. Av min huvudman och mina kunder, i statlig tjänst och i offentliga sektorn.
Sedan är det ju nya bukefalos att bara pang bom argumentera utan att ha en susning om med vem eller varför. <snip>
Du har utbildning och ar passionerad i ditt jobb ... och forvantar dig att lekman, utan nagon som helst utbildning, men kanske med obehagliga scenarior i bagaget, ska kunna ta hand om situationer pa samma satt som dig?
Ni ar en hel del som talar om empati och forfasar er over att en del har tycker att det ar obehagligt med en manniska i djup abstinence som tigger sprit 6 pa morgonen ...
Var finns forstaelsen for att andra inte har samma erfarenheter och darfor kanske tycker att det kanns laskigt, nar man oppnar dorren i pyjamas klockan 6 ... kanske langt innan vackarklockan ringer ... och en manniska tigger sprit? Sjalv har jag inga erfarenheter av det, men kan nastan garantera att jag skulle tycka att det var riktigt obehagligt. Jag skulle definitivt prata med grannarna och hora om de ocksa fatt paringning med samma forfragan.
Daremot har jag erfarenhet av att en babian (!) ringer pa dorren och forsoker ta sig in tidigt pa morgonen. Da jag har en viss erfarenhet av det numera skulle det inte alls kannas lika skrammande ... da jag vet hur jag ska hantera problemet.