Granne som matar katterna?

skogstomten

Trådstartare
Någon har något bra tips på vad man kan göra när ena grannen inte slutar matar våra katter trots att vi upprepade gånger bett honom sluta?

Sommarstuge folket gjorde såhär förr,
men när sambon sa ifrån så slutade dom.

Nu är den en gammal farbror som renoverar huset brevid (bor inte där)
han kan nite låta bli att mata våra två katter.
Den ena tigger tämligen rejält av honom...
Vi har talat om att vi fått problem med ena katten som tycker att det är lite jobbigt med både hunden och grabben på nu 2 år.

Vad gör man när man inte får ngon att sluta mata katterna?
Till sommarstugegästerna skryter han över hur mycket han lägger ut på fin kattmat åt våra katter :crazy:

Sv: Granne som matar katterna?

Förklara för superpuckot att det kan vara farligt för katten!
Vill han mata katter kan han väl köpa en egen?! Jag hade blivit redigt förbannad!

Har ni "pratat" med honom eller har ni "PRATAT" med honom? ;)

Hoppas verkligen det löser sig!

Jag skrev en lapp och satte upp på brevlådeplanket när jag misstänkte att min ena hona blev matad - men jag visste inte av vem. I ert fall kan man ju ta det direkt med honom vilket ju är ännu bättre.

Det jag skrev var att min katt har fri tillgång på bra mat hemma (då RC) och inte behövde matas av någon annan. Dessutom behöver hon komma hem ofta då hon får p-piller och det blir problem när hon får mat hos andra och därför inte kommer hem och äter i perioder = missade p-piller. Sen vill vi också veta vad hon får i sig för att undvika att hon blir sjuk eller om hon visar på tecken på allergi. Vi är måna om våra katter.

Sen tackade jag för mig ochlämnade adress och telefon om någon hade frågor angående detta. Matningen upphörde.

En utekatt får alltid i sig lite allt möjligt, menman behöver ju inte mata andras katter medvetet och göra det till en vana.

Eller så kommer ni överens om att han får mata katten, bara på söndagar och inte med vad som helst. Så får han utlopp för sina behov och katten får ett mönster att följa och blir inte ständigt tiggig och hetsig.

Går era katter ute utan uppsikt och tigger från andra människor så tycker jag inte att ni kan begära att dom ska sluta mata. Är det så jobbigt för er så får ni hålla koll på era djur. "min åsikt".

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 141
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag vet inte om detta är rätt forumavdelning, men vill helst inte lägga in det på "Katt" eftersom jag tycker det är mer allmänt...
2
Svar
32
· Visningar
8 550
Senast: Myelin
·
I
Övr. Katt Jag har fått ett rätt stort problem. Jag älskar katter, alltid haft det och kommer alltid att ha.. Kastrering är en självklarhet för...
2
Svar
20
· Visningar
5 165
Senast: Amha
·
Övr. Hund Skriver anonymt eftersom de personer det handlar om är mina hyresvärdar, varför detta är lite känsligt. Läget är alltså såhär; Grannen...
Svar
16
· Visningar
2 875
Senast: Ensam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama