Grannarna förstör mitt liv...

EmmaW

Trådstartare
eller i alla fall min sömn :(
Jag har bott i min lght i ett år. Innan bodde en stor utlänsk familj ovan mig.6 vuxna och flera barn, dom störde aldrig...

För 1,5 månad sen flyttade ett par in ovan mig i 20 års åldern och sen dess har jag inte fått sova en enda natt utan störningar :(
*Dom går och slår verkligen hälarna i golvet (extremt) på nätterna.
*Dom tappar/kastar tunga hårda saker i golvet på nätterna.
*Dom smäller i dörrar.
*Deras hund kastar/leker med hårda märgben och liknande i golvet på nätterna.
*Hoppar jämnfota i golvet bara för att jävlas numera när det passar dom.

Allt detta händer även dagtid och ofta, det är sällan tyst alls längre här :( Sover gör dom kanske från 3 tiden till på fm. Dom låter normalt när dom inte vet att jag är hemma, vet dom så gör dom allt ovan till och från hela tiden...Dom har koll på min bil numera för att veta om jag är hemma och dom pratar skit om mig med mina grannar osv.

Har försökt prata med dom men hon är ilsk som attans och vill gå ut och göra upp :crazy: Passar det inte så kan jag ju flytta :crazy:
Pratat med hv och hgf. Jag ska ringa bovärden dagtid, men han har ju aldrig tid att komma...Securitas på nätterna, men för att höra vad som sker i sovrummet så måste dom gå in och lyssna hos mig för det hörs inte ut i trappuppgången. Pga av att hv glömde så tog det 3 veckor innan hv godkände mig hos securitas....mina grannar röker ofta och då har dom ju träffat vakten i dörren och då är dom tysta till vakten gått sen lever dom f_n som straff mot mig :arghh: hur jag än gjort så lyckas jag inget bevisa :(

Jag har mått och mår riktigt dålig av allt detta, jag har aldrig haft bråk med grannar förr, dessutom har jag haft mycket omkring mig annars så det här är det sista jag behöver! Jag sa därför att jag är beredd att flytta,jag orkar inte bråka och jag måste verkligen få sova! Jag har fått en lght som jag ska tacka ja till med inflytt 1 nov men hur ska jag stå ut tills dess?
Jag har sovit med öronproppar men vaknar ändå när dom är som värst :arghh: får ruskigt ont i öronen också dessutom. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska orka, jag är totalt sönderstressad över nätterna, bristen på sömn och alla ständiga bråk:( jag har heller ingen annanstans direkt att ta vägen....

Jag behöver alla tips jag kan få nu innan jag bryter ihop totalt :cry: och var finns det mer tips att få än på buke förhoppningsvis :)
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

Jävlas dina grannar genom att hoppa i golvet överallt eller bara ovanför ditt sovrum? Om de gör det skulle du kunna flytta sängen till ett annat rum (köket?) så länge.

Kan du sova om du har lugnande musik för i såfall kanske du kan använda hörlurar istället för öronproppar eller möjligtvis öronproppar + hörlurar med musik för att stänga ute ljudet.
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

Har tyvärr inga bra tips mer än öronproppar, men det verkar ju inte funka för dig :( Jag har problem med störningar på natten jag också - de störningarna beror dock inte på jobbiga grannar, utan på att katterna lever rövare. Jag sov först med sådana där öronproppar som är ganska hårda och som rekommenderas vid flygning samt simning. De gav mig dock skavsår och ont i öronen. Sedan hade jag ett par gula, vanliga. De fick inte bort ljudet så mycket men de passade mitt öra rätt bra. Nu när jag köpte senast valde jag ett par högdämpande:

207199s.jpg


De stänger ute ljudet och har ett mjukt expansionstryck, så de gör inte ont och är fantastiskt sköna att sova med. Enda problemet för mig är att jag har fruktansvärt trånga örongångar, särskilt på mitt högeröra. Så propparna ramlar ut ibland även om man trycker i dem ordentligt. Men de hjälper mig i alla fall att sova igenom nätterna!

För övrigt: Jävla idiotgrannar!!! :mad:
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

Kan du inte spela in dem? Då har du ju bevis att visa upp så att de får flytta och du slipper. Du ska ju inte behöva flytta med allt vad det innebär i jobb och pengar för att dina grannar inte kan sköta sig.
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

Kan det vara så att de är hörselskadade och inte själva kan avgöra hur mycket som de låter?

F.ö. så skall du göra så här:
Anmäl störningen skriftligt till hyresvärden.
Spela in oljudet och ha vittnen hemma hos dig som försöker att sova över.
Anmäl till kommunen att du blir störd om nätterna, de kan mäta oljudet åt dig.
Det är Miljökontoret som gör sådant.

Hyresvärden är sedan skyldig att åtgärda störningen.
Om hyresvärden inte ordnar upp det hela så skall de ha ett föreläggande om det.
Men det tar kommunen hand om

Och så tar du och går med i Hyresgästföreningen omedelbart.
Där finns all hjälp du behöver att få.

Inte_Ung, Hyresvärd
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

När dom jävlas kan dom hoppa överallt i lägenheten så det spelar ingen roll att byta rum...
Jag använder nu expanderande öronproppar och lugnande musik men det nhåller inte ljudet borta alla gånger :(
Det är inget fel på grannarnas hörsel utan dom vet att dom stör. tex en kväll såg dom vakten komma och så fort dom hörde att han gick igen i trappen så rusade dom ner för att prata med honom och kolla om han lyckats höra några störningar osv och vad han skulle rapportera till hv osv. Klart dom var tysta just då, dom visste ju att han var här....:arghh:
Jag har spelat in samtal där man hör hur dom planerar för att få bort mig, att dom ska ringa om mig tills jag får prickar för att jag är jobbig som säger att dom stör osv. Inget dom lyckas med då det inte fungerar så och dom har inget att gå på förutom att jag ringer securitas. Dom kallar mig verkligen inga vackra saker ...:(
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

F.ö. så skall du göra så här:
Anmäl störningen skriftligt till hyresvärden.
Spela in oljudet och ha vittnen hemma hos dig som försöker att sova över.
Anmäl till kommunen att du blir störd om nätterna, de kan mäta oljudet åt dig.
Det är Miljökontoret som gör sådant.

Hyresvärden är sedan skyldig att åtgärda störningen.
Om hyresvärden inte ordnar upp det hela så skall de ha ett föreläggande om det.
Men det tar kommunen hand om

Och så tar du och går med i Hyresgästföreningen omedelbart.
Där finns all hjälp du behöver att få.

Inte_Ung, Hyresvärd

Ska försöka fixa ovanstående med vittnen och kommunen hade jag ingen aning om, ska ta tag i det på måndag då, ne igentligen vill jag inte flytta, hv tycker ju att dom "löst" problemet nu när jag sagt att jag kan flytta..., jag sa det i onsdags på fredagen hade dom fixat ny lght och så var problmet löst enligt dom....medans jag få fortsätta mitt helvete lika lång tid till...
Hgf var inte mycket attt hänga i granen kan jag tycka, dom säger ju samma som hv att ringa securitas hela tiden....och skriva upp störningarna på ett block....
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

HV borde verkligen ta tag i saken! Både för din skull och för deras egen. Vad är det som säger att det blir lugnt för att du flyttar?
Det är ju de andra som stör och det lär de väl inte sluta med när nästa hyresgäst flyttar in....
HV kommer ju att ständigt ha grannar som klagar på denna familj, såvida du inte blev familjens mobboffer och familjen nöjde sig med sig. Föga troligt.
Du kan ju påtala detta så får de sig en tankeställare om de nu är så korttänkta att det scenariot aldrig dykt upp för dem.
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

Vad har hänt mellan er som gör att de vill få bort dig och trakasserar dig?
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

vill dom ha din lägenhet, är det det som dom är ute efter?
Du bor kanske på bottenplan, en del föredrar det.

För övrigt så Håll UT!!!
Vi tänker på dig :)
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

En del människor behöver ingen som helst anledning för att jävlas med andra. Behöver inte hänt ett smack. TS kanske bara var ett lätt offer att bråka med.
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

Klart hyresvärden anser problemet vara löst på ett lätt sätt..så slipper dom angagera sig mera. MEN, vad händer med nästa som flyttar in då ?
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

Men fy faen :( ... Jag vet inte vad jag ska säga men lider med dig , jag skulle bli skogstokig och skrämma skiten ur dom på nåt sätt som dom förstår..
Hur kan folk vara så jävliga ..grrrr
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

Läste om någon vars granne störde med hög musik på nätterna. Han/hon hämnades med att ställa stereon mot grannens sovrumsväg en söndagsmorgon och dra på på hög volym (med en musikstil som grannen INTE spelade)när personen for på jobbet....
Inte att rekommendera kanske om det finns fler grannar...
Men budskapet gick fram om jag minns rätt. Tror att tråden fanns här på Buke.
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

Fy så olustigt för dig!

Har du frågat hyresvärden om det finns någon annan lägenhet du kan hyra. Tror tyvärr inte dessa grannar blir en lätt match för dig och ibland är det bättre att fly än illa fäkta.
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

Jag hyr av en större hyresvärd.
Det enda som har hänt är att jag har bett dom att vara tysta på nätterna och inget annat.
Jag tänker också på nästa person som flyttar in, aldrig att jag kan rekommendera denna lght till någon alls.
Är jag sniken som tänker att jag faktiskt skulle vilja ha någon form av kompensation för allt från hyresvärden? Det är ju ändå inte jag som stör, men får ta all skit och dessutom flytta för att får lugn och ro igen?
Jag bor nu på andra våningen, dom bor på tredje i en likadan lght så jag tror inte att dom vill ha min nuvarande.
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

Jag har inga råd att ge dig, men jag ville bara skriva att jag verkligen förstår din desperation. Att få sin sömn störd på det sätt du beskriver under långtid är oerhört utmattande och frustrerande!
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

O fy vad det där är hemskt. Jag har varit i en nästan identisk situation. Hela alltet va sinnessjukt. Jag vill inte gå in på detaljer då det hela är så länge sen och jag vill inte sprida "rykten" då mitt nick inte är okänt. Men det slutade med att jag flyttade då det hela blev hotfullt och faktiskt farligt för mej att bo kvar.
Hyresvärden (kommunen) tog inte alls till sej av att polis, hot och rättegång blev ett faktum.

Är det inte så att du älskar din lägenhet över allt så överväg att flytta är mitt råd. Jag älskade min lägenhet och sörjde den enormt. Men att må bra och vara trygg va viktigare:(
 
Sv: Grannarna förstör mitt liv...

Blir lite stärkt av att höra era erfarenheter...här har situationen redan blivit rätt obehaglig så hfg sagt att jag ska nämna kontaktakt med polis om hon försöker ta kontakt med mig igen....

Jag ska flytta, men efter 1,5 månad så är jag så trött och less på att ständigt lida av sömnbrist och att då veta att det är lika lång tid kvar innan lugn och ro är riktigt jobbigt....jo det är ju hoppfullt att det inte är för evigt jag ska bo här men just nu känns 1,5 månad som en evighet när jag inte får sova :(
 

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 865
Senast: martha
·
Relationer Säkert femhundrasjuttielfte granntråden, men men. Är så less på mina grannar så jag håller på och spyr. Egentligen visste jag knappt...
Svar
16
· Visningar
2 572
Senast: Oldie
·
Relationer I tisdags natt spårade det ur hemma, som det så ofta gör. Skillnaden var dock att min bror på 13 år även var hemma hos oss denna natt...
Svar
13
· Visningar
2 996
Senast: Lickety
·
Övr. Hund jag har lämnat landlivet och bor numera i lägenhet. När jag flyttade hit fick jag höra att det fanns 2-3 hundar som var mindre trevliga...
Svar
13
· Visningar
1 459
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp