Grandeurpad

Prickighalsduk

Trådstartare
Hej!
Någon här som använder en grandeurpad under sin bomlösa sadel på en islandshäst?
Skulle gärna höra lite åsikter om paden, ifall ni använder ilägg samt vilken sadel ni använder paden på.
Mycket tacksam för svar. :bow:

Sv: Grandeurpad

Jag har precis fått ett avi om att min pad finns att hämta på posten, så imorgon kan jag ge en första recension. Kommer inte rida i den imorgon, men kan ju alltid klämma och känna och säg vad jag tycker så långt. Kan även testa passform till sadeln och på hästen.

Jag har en Sensation junior och ska nu även få hem en mindre grandeurpad som ska passa till juniorsadeln. Det är vita cellfoaminlägg i.
Tror att det kan bli toppen, ska bli kul att testa imorgon :D

Sv: Grandeurpad

Nu har jag fått hem paden och den kändes väldigt bra. Det enda som jag tycker att de hade kunnat göra annorlunda är väl att de inte hade behövt ha massa teddy under. ÅF tipsade om att de lägger en gelpad under för att slippa massa hår i teddyn, väldigt praktiskt!
På ovansidan var det ett tunt gummi"nät" som säkert hjälper till att göra det mer stabilt.

Inläggen var väldigt tunna och smidiga och jag gillade verkligen att det blev så bred kanal för ryggraden. När jag tryckte ihop med fingertopparna på inläggen kändes de inte så hårda, men när man lägger tryck på en lite större yta så var det rätt svårt att trycka ihop det. Så det kändes som att det bär upp bra fast det är så tunt och mjukt.

Testade bara ihop med sadeln, och den passade jättebra. Ska testa på hästen på fredag, får se vad hon säger om den. :)

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 704
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: Squie
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
284
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 069
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar