Shettisar
Trådstartare
Har fått ett erbjudande om att köpa en Gråjako hane på 4 år. Jag är otroligt velig i denna fråga.Jag är erfaren med fåglar och papegojor sen tidigare ,jag vet också nackdelarna med att ha fågel.
Det jag är skeptisk till är följande.
Ska jag vingklippa eller ej? Jag vill väldigt gärna kunna ta med mig fågeln när vi ska iväg ...
Hundarna är ett annat "problem".2 av dom är välidgt stökiga när det är något nytt djur. (Jakthundar) givetvis ska fågel och hund aldrig lämnas ensamma om ens i samma rum när fågeln är lös.
Tiden har jag då jag är hemma hela dagarna.
Man läser också överallt att Jako är den "tystaste" av gojjor,hur väl stämmer det? All info mottages. Jag har läst på olika gojj sidor osv...
Men det framgår ju inte hur var och en upplever vardagen med gojjorna.
Det jag är skeptisk till är följande.
Ska jag vingklippa eller ej? Jag vill väldigt gärna kunna ta med mig fågeln när vi ska iväg ...
Hundarna är ett annat "problem".2 av dom är välidgt stökiga när det är något nytt djur. (Jakthundar) givetvis ska fågel och hund aldrig lämnas ensamma om ens i samma rum när fågeln är lös.
Tiden har jag då jag är hemma hela dagarna.
Man läser också överallt att Jako är den "tystaste" av gojjor,hur väl stämmer det? All info mottages. Jag har läst på olika gojj sidor osv...
Men det framgår ju inte hur var och en upplever vardagen med gojjorna.