Grafströms

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare linneaforss
  • Startdatum Startdatum
Sv: Grafströms

Vi har gjort så att kusken får pokalerna och jag får rosetter, täcke och prispengar (som jag får dela med mig av till kusken givetvis). Så pokalerna ser jag direkt efter loppen och sen inte mer. Får väl se hur vi gör i sommar då jag måste ha andra lånekuskar. Tre ponnyer och INGEN kusk än så länge... Huvva!

De segertavlor jag köpt från Solänget, Hoting och Bergsåker har kostat mig mellan 450 och 600 spänn. På Hagmyren och sista vinsten på Solänget så gjorde de ingen tavla. :( Fick dock tag på kort av usel kvalitet från Hagmyren och från SOlänget har jag blivit lovad kort men inte sett röken av några än så de segertavlorna har jag fått göra själv. Så det är rätt olika mellan olika landsdelar tydligen.

Jenny

Men det är ju lika mycket jobb att fotografera en ponny som en stor häst så det där resonemanget förstår jag inte riktigt???

Man väljer ju själv om man vill köpa tavlan.

450 spänn tycker jag är jättebilligt för en vinnartavla även om kvaliteten är tveksam, mina föräldrar betalade 150 spänn för ett LITET svartvitt oinramat foto av mig och min ponny 1980... :eek: DET tycker jag var dyrt... :crazy:

Som jämförelse kan jag ju berätta att bensinen kostade 4:11 när jag fick mitt körkort 1984. :crazy:

linneaforss skrev:
Hahah ja jag vet! ;) den är ju klart snyggast! Men Grafströms är EN av ponnytravets Rolls royce... Den är i alla fall den lättaste, har jag för mej. Skalmarna är gjorde i ångad ek vilket tydligen är otroligt tåligt och lätt! =) Vad ska du ha för färg på din grafströms då? :) Jag har beställt en nu! :D

Jag ska ha en vit å svart :D Jag har allt i vit å svart, lite tråkigt men hon passar så redigt bra i det.. :d
Ohoo! Va kul för dej! Vilken färg tog du?

Men det är ju lika mycket jobb att fotografera en ponny som en stor häst så det där resonemanget förstår jag inte riktigt???
Jag tycker inte att segertavlan är dyr jämförelsevis med storhästarnas segertavlor, jag tycker att den är dyr för alla kategorier! Så mycket jobb är det inte för fotografen och så mycket jobb lägger de inte ner.

Visst, det är mitt problem om jag vill köpa tavlorna, men eftersom jag tycker det är roligt att ha "kan" jag inte låta bli...:o :D

Jenny

:o Ja, jag skulle ju inte vara på jobbet en hel dag gratis... :angel:

Jag hade inte heller haft råd att köpa segertavlor när jag tävlade ponny, jag har två Proffs-foton på min och då vann han bland annat 2 SM. :o

Senast ändrad:

lindaplutt skrev:
Jag ska ha en vit å svart :D Jag har allt i vit å svart, lite tråkigt men hon passar så redigt bra i det.. :d
Ohoo! Va kul för dej! Vilken färg tog du?

Okej Fint! ;) de tänkte ja med ta! Men sen så tog ja svart med vitt och blått sträck ;) eftersom ja har blå svart vit.... :smirk:

Om man har fina kort på sin häst från loppen ..så är det jätte lätt att göra en segertavla själv! De är inte alls komplicerat. Bara man har fina kort på hästen och en bra skrivare och Kanske Photoshop eller indesign! Ja kan göra snygga ja med ;)

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: Unafraid
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
344
Senast: CaisaCax
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30