Grafströms

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare linneaforss
  • Startdatum Startdatum
L

linneaforss

Hej Nu har jag beställt en Grafströms Ponnysulky och frågar återigen om det är någon mer som har en sådan? Vad tycker ni om dem? Skulle vara kul att veta! :D

Sv: Grafströms

Eftersom du inte får några svar från ponnytränarna så svarar jag ;)

Vi har en Grafströms sulky (till stor häst) och är jättenöjda
Den har rullat in en del slantar i år :D

Ena sulkyn vi har är en Grafströmare,har hängt med sen -97.
Väldigt skön o lätt vagn, vill ha en till varmbloden också men det svider så i plånboken när fakturan kommer.

Lyckans ost som får köra en grafströmssulky! :bow:
Jag vill också ha!

Min förre detta kusk (hon är för gammal nu:() har sådan till sitt russ som hon körde mina shettisar i i somras. Tycker de verkar bra, men inte så bra att de är värda det hutlösa priset.

Jenny

Jamtland skrev:
Min förre detta kusk (hon är för gammal nu:() har sådan till sitt russ som hon körde mina shettisar i i somras. Tycker de verkar bra, men inte så bra att de är värda det hutlösa priset.

Jenny

Hutlöst dyr är den inte. Den är billig om man gemför med många andra ponnysulkyer....Royals billigaste kostar 12000 med moms! Sprinter ca 11000 Chevi runt 8000 ... Jag håller med om att det är dyrt....Men än så länge så finns det ju inte så stor marknad för Ponnytravsulkyer så de är nog mycket därför de är så dyra....men gämför med storhästsulkyerna,.....20000 och uppåt... Och Vanliga vagnar till klassisk körning kostar också 20000 och uppåt! Så Jag tycker att Grafströms är ganska billig om man tänker att det är en av ponnytravets "royzroyz" det är en fullfjädrad Tävlingssulky....extremt lätt! Det är en av de lättaste ponnysulkyerna. Om man då gämför med Strotravets "royzroyz" Lättaste Custom F.C.S lr va den heter :P kostar ju 80 000 ;) Och den här 8500... Visst svider det i plånpoken när man tänker på att det är till en ponny....men ...sånt får man ju räkna med... All hästsport kostar ju pengar! :D Vad kostar inte en ny bra Hoppsadel?

Jo jag håller med, sååå dyr är den inte. Mamma har lovat att jag ska få en i födelsedagspresent :D :D

Allt som har med ponnytrav att göra tycker jag är hutlöst dyrt... Men det är jag det som är så fattig att jag kanske inte har råd att starta odjuren till sommaren. Sen ska jag ju hitta nya kuskar också, därför är jag lite negativ just nu. Fan att ni ungdomar inte får köra aponny längre! :(

Jenny

Och för övrigt så ÄR det dyrt med 8000 för en vagn oavsett vad storhästvagnarna kostar. *tycker* ;)

Jenny

:D
linneaforss skrev:
Hutlöst dyr är den inte. Den är billig om man gemför med många andra ponnysulkyer....Royals billigaste kostar 12000 med moms! Sprinter ca 11000 Chevi runt 8000 ... Jag håller med om att det är dyrt....Men än så länge så finns det ju inte så stor marknad för Ponnytravsulkyer så de är nog mycket därför de är så dyra....men gämför med storhästsulkyerna,.....20000 och uppåt... Och Vanliga vagnar till klassisk körning kostar också 20000 och uppåt! Så Jag tycker att Grafströms är ganska billig om man tänker att det är en av ponnytravets "royzroyz" det är en fullfjädrad Tävlingssulky....extremt lätt! Det är en av de lättaste ponnysulkyerna. Om man då gämför med Strotravets "royzroyz" Lättaste Custom F.C.S lr va den heter :P kostar ju 80 000 ;) Och den här 8500... Visst svider det i plånpoken när man tänker på att det är till en ponny....men ...sånt får man ju räkna med... All hästsport kostar ju pengar! :D Vad kostar inte en ny bra Hoppsadel?
Men ponnytravets riktiga rolls royce lär ju vara Royal Hawk Super Light . Aluminium skalmar och lakeringen är redigt snygg :d
Men den är också mkt dyrare än grafströms.
Så grafströms blir det för mej

Jamtland skrev:
Allt som har med ponnytrav att göra tycker jag är hutlöst dyrt... Men det är jag det som är så fattig att jag kanske inte har råd att starta odjuren till sommaren. Sen ska jag ju hitta nya kuskar också, därför är jag lite negativ just nu. Fan att ni ungdomar inte får köra aponny längre! :(

Jenny
Jag håller med att det är allt för dyrt med ponny trav, iallafall i förhållande till vad premierna ligger på.
En stor häst kan ju tjäna in till sin sulky ganska snabbt, men en ponny lär vinna många lopp för att det ska gå ihop någelunda...

Precis min åsikt. Nog för att det är en "barnsport" och det inte ska gå ut på att vinna massa pengar utan på att fostra ungdomarna in i sporten, men då ska det inte vara så hutlöst dyrt heller. Bara startavgifterna gör ju att man måste komma bland de tre första för att det öht ska kunna gå jämt upp.:smirk:

Jenny

Jo tyvärr är det så.
Och har man inte pengar nog att köpa de "bra" ponnysarna så går det definitivt inte ihop.

Nej jag håller med er allihop...Det är tråkigt tycker jag det här att det är samma personer som vinner....det är dem som köpt 2 åringar efter Tyson ll för 30 000 :S Och vem har råd med det.....Man kör ju för att det är kul! :D eller hur!? När ja säger att det inte är dyrt så är det mäst för att jag är så van! :D haha! Men den här grafströms sulkyn jag köper det får bli den sista sulkyn... :) Då har jag köpt två ....Man har ju inte råd att köpa nya vagnar stup i ett!
Och jag tycker att det är tur! att det inte handlar om mer pengar än offtast 600 1a pris i loppen. För då skulle de bli ännu mer på alllvar än vad det redan är! Redan nu så lägger föräldrar sig i helatiden och det bli tjaffs! Läste till och med om en som dopat sin ponny! Vart är då ponnytravet på väg!? :S Det var ju prat om att höja prisumman men jag säger så här ... I stället för det så kan dem ju kosta på priserna mer! Hederstäcke i varje lopp, större pokaler....Finare rosetter!....Eftersom det är barn som kör....Och jag vet jag har själv kört sen ja va liten och då va det bästa jag visste att få en rosett! Och om jag fick pokal så blev jag ännu gladare! :) Det är vad jag tycker....

lindaplutt skrev:
:D
Men ponnytravets riktiga rolls royce lär ju vara Royal Hawk Super Light . Aluminium skalmar och lakeringen är redigt snygg :d
Men den är också mkt dyrare än grafströms.
Så grafströms blir det för mej

Hahah ja jag vet! ;) den är ju klart snyggast! Men Grafströms är EN av ponnytravets Rolls royce... Den är i alla fall den lättaste, har jag för mej. Skalmarna är gjorde i ångad ek vilket tydligen är otroligt tåligt och lätt! =) Vad ska du ha för färg på din grafströms då? :) Jag har beställt en nu! :D

Senast ändrad av en moderator:

linneaforss skrev:
Hederstäcke i varje lopp, större pokaler....Finare rosetter!....
Ja... i vissa lopp är det ju inte ens täcke.....
Fast det är nog så himla typiskt mig....Min son körde xx antal lopp i år (minns inte just nu hur många) Han lyckades att vinna ett!!! Till sin stora glädje (tror han va lyckligaste ungen på hela Mantorpstravet!!)
Men det va ingen som tog kort så man kunde köpa en tavla, det va ingen som filmade, och det va inget täcke i just det loppet (det va i de andra:mad: ) Snacka om typiskt va!!

Ja fy typiskt! Grattis i efterskott! :D Jag har inte vunnit nått lopp än...:cry: Men det kommer nästa år säger alla :) Min häst är på frammarsh! :D Ja de borde va i alla lopp... Och när ja va mindre och kom på pallplats första gången ja kom 2a så va de världens minsta pokal :S men ja va ändå glad :D

Håller helt med. Jag som "vuxen" tycker det är skittrist när det inte är rosetter till alla odiskade i loppen eftersom jag som hästägare fått dem, och hur trist ska det då inte vara när ungarna kör sina egna ponnyer och inte får nått. Stor eloge här till ÖPtk som haft rosetter till alla odiskade i de lopp vi varit med på där i år.

Har dock haft "tur" och fått både täcken och rejäla rosetter då mina ponnyer vunnit. (Fast STC:s rosetter är förbannat trista och fula... ) Och att segertavlorna är så in i helvete dyra även för oss ponnytravare tycker jag är förjävligt! Nästan så man stått och hoppats att ponnyn ska bli tvåa för vinner hon så "måste" iaf jag köpa tavlan.

Jenny

Jo det är tråkigt....men de kostar ju pengar det är ju de....
Det är ju kul för de minsta barnen =) Och valla va också bra förut för då fick man hämta en rosett i inskrivningen om man kört ett godkänt lopp utan att bli placerad =) Men de har de slutat med nu...Hahaha ja håller med STC rosetterna är inte så fina :P Men de har ju fina och stora pokaler :) så det gör inget tycker jag! Här runt där jag tävlar så fotar Foto-mike. och han säljer segertavlor för 250 kr ....tror ja...jag tycker inte de är så farligt.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: Unafraid
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
344
Senast: CaisaCax
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30