L
linneaforss
Hej Nu har jag beställt en Grafströms Ponnysulky och frågar återigen om det är någon mer som har en sådan? Vad tycker ni om dem? Skulle vara kul att veta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jamtland skrev:Min förre detta kusk (hon är för gammal nu) har sådan till sitt russ som hon körde mina shettisar i i somras. Tycker de verkar bra, men inte så bra att de är värda det hutlösa priset.
Jenny
Men ponnytravets riktiga rolls royce lär ju vara Royal Hawk Super Light . Aluminium skalmar och lakeringen är redigt snygglinneaforss skrev:Hutlöst dyr är den inte. Den är billig om man gemför med många andra ponnysulkyer....Royals billigaste kostar 12000 med moms! Sprinter ca 11000 Chevi runt 8000 ... Jag håller med om att det är dyrt....Men än så länge så finns det ju inte så stor marknad för Ponnytravsulkyer så de är nog mycket därför de är så dyra....men gämför med storhästsulkyerna,.....20000 och uppåt... Och Vanliga vagnar till klassisk körning kostar också 20000 och uppåt! Så Jag tycker att Grafströms är ganska billig om man tänker att det är en av ponnytravets "royzroyz" det är en fullfjädrad Tävlingssulky....extremt lätt! Det är en av de lättaste ponnysulkyerna. Om man då gämför med Strotravets "royzroyz" Lättaste Custom F.C.S lr va den heter :P kostar ju 80 000 Och den här 8500... Visst svider det i plånpoken när man tänker på att det är till en ponny....men ...sånt får man ju räkna med... All hästsport kostar ju pengar! Vad kostar inte en ny bra Hoppsadel?
Jag håller med att det är allt för dyrt med ponny trav, iallafall i förhållande till vad premierna ligger på.Jamtland skrev:Allt som har med ponnytrav att göra tycker jag är hutlöst dyrt... Men det är jag det som är så fattig att jag kanske inte har råd att starta odjuren till sommaren. Sen ska jag ju hitta nya kuskar också, därför är jag lite negativ just nu. Fan att ni ungdomar inte får köra aponny längre!
Jenny
lindaplutt skrev:
Men ponnytravets riktiga rolls royce lär ju vara Royal Hawk Super Light . Aluminium skalmar och lakeringen är redigt snygg
Men den är också mkt dyrare än grafströms.
Så grafströms blir det för mej
Ja... i vissa lopp är det ju inte ens täcke.....linneaforss skrev:Hederstäcke i varje lopp, större pokaler....Finare rosetter!....