Grafikkortet?

Ava22

Trådstartare
Nu till min fråga som verkar omöjlig att lösa!
För ett tag sedan började de låta i datorn, typ som om fläkten gick sönder. Dammsög o ljudet försvann. Bra tänkte jag! Men så ett par dar senare eller kanske vecka så började datorn krongla supermycket! Kunde i början inte starta den ens. Kom ungefär till inloggningen o ett par sekunder till, sen bara flimmrade skärmen till och "dog". Datorn fortsatte att surra men skärmen försvann, powerlampan blinkade precis så som den gör när den är avstängd.
Så jag slutade att stänga av den vid lägdags vilket är jobbigt eftersom den är i sovrummer o låter ganska mycket.. Själva datorn är 2 år kanske? Skärmen har jag bytt, hände samma sak med låneskärmen..! Ibland när jag väl stängt av datorn och försöker starta den på morgonen efter kan det ta upp mot 10 min innan den går igång som de ska, den startar om själv, skärmen är suddig, den förvrängs nästan. Det är superirriterande. Jag har laddat hem uppdateringar mm.. Så nu vet jag inte vad jag ska göra, vore skönt att kunna stänga av den på kvällen!
Tacksam för alla svar!
 
Sv: Grafikkortet?

Glapp mellan grafikkortet och moderkortet? Öppna datorn och tryck till grafikkortet ordentligt så att det sitter på plats.
 
Sv: Grafikkortet?

Som Slice skrev troligen att grafikkortet har kommit ur sin plats.

AGP är väldigt känsliga för sådant
 
Sv: Grafikkortet?

Har kollat, stängde av datorn tryckte till det o satte igång den, samma sak igen, flimmrar o färger flyter ihop, startar om sig o så tills den "stabiliserar sig" på skärmen..
 
Sv: Grafikkortet?

Hmm skumt risken är att antingen har grafikkortet gått eller skärmen på väg att lägga av.

Får tänka på saken
 
Sv: Grafikkortet?

Skärmen är det inte kan det åtminstonde itne vara. Den första jag hade var lite konstig från början, men sen bytte jag till denna platta skärmen och det händer likadant..!
 
Sv: Grafikkortet?

Jag tippar på det värsta, du har sabbat något när du dammsög, tyvärr.
Du sa att missljudet försvann? Snurrar alla fläktar som de ska i datorn?
 
Sv: Grafikkortet?

Ljudet kom tillbaka häromdagen faktikst. Tror itne att jag förstöre ngt, dammsög med minsta hastigheten o avstängd dator. Alla låter som det brukar så det antar jag..
 
Sv: Grafikkortet?

Jag skulle iaf. testa med annat GK, men sen e jag ju sån som har en massa gammalt o testa med också :D
 
Sv: Grafikkortet?

Flimrar skärmen redan vid uppstart, eller är det först efter att windows börjat ladda?
 
Sv: Grafikkortet?

När ljudet försvann dog kanske en fläkt, så något brände?
Kan väll egentligen vara precis vad som helst, t.ex. Nätdelen som inte kan leverera tillräckligt med ström eller grafikkortet kanske.
 
Sv: Grafikkortet?

Nej tror itne att det var ngn fläkt min bror kollade o han skulle sagt ngt då, frågade men han hittade inget som var konkret sönder, typ fläkten då, Men han fattar itne han heller..!
 
Sv: Grafikkortet?

Du har ju själv uteslutit skärmen, då du bytt den och eftersom den flimmrar redan innan windows startas så är det inte drivrutiner som är problemet.

Till 90% säkerhet är det Grafikkortet. Kan du inte be din brorsa sätta i sitt tillfälligt i din?
 
Sv: Grafikkortet?

ninsan skrev:
Jo det skulle jag kunna fråga absolut, Men vad kostar nya grafikkort?


Tja spelar du inte eller sådant så räcker det väll med ett rent basic kort för 300 kr och öppåt.
 
Sv: Grafikkortet?

frågade min bror men han hade inget, känns dyrt att köpa nått bara för att testa.. Inget annat tips eller lika bra att byta ut det endå?
 
Sv: Grafikkortet?

Fråga om du kan få öppetköp. Finns på visa ställen. Jag hade dock varit tveksam att handla på ett ställe med öppet köp kring sådana grejor. Fy fasen och få nåt kort nån annan varit och pillat på :eek:
 
Sv: Grafikkortet?

Som sagt
Spelar du spel, eller jobbar med multimedia så kan det vara bra med ett nyare grafikkort.

Även den del bildhantering jobbar snabbare med ett nyare grafikkort
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är villig att sälja min själ till den som kan hjälpa mig med det här. Datorn har utan förvarning blivit cp. När den startar upp...
2
Svar
22
· Visningar
2 582
Senast: JNoD
·
IT & mobiler Vad kan vara fel? Vad kan man göra? Min dator har börjat leva sitt eget liv :crazy: På senare tid har den börjat öppna...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: DancingFox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp