Grafikkort, ram?

replica

Trådstartare
Ohoj!
Har precis laddat hem betaversionen av Vanguard. Det laggar rätt rejält och funderar på att uppdatera datorn lite.

Då jag inte kan något alls om sådant skulle jag behöva lite tips:p

Har förtillfället
Intel (R) Celeron (R) CPU 2.20GHz, 2.21 GHz
1GB RAM
NVIDIA GeForce 6600 LE

Använder Windows XP

Någon som förstår något av ovanstående?:p
Är inte ute efter en värstingdator och det får inte vara allt för dyrt.

Tips och idéer mottages tacksamt!:bow:

Sv: Grafikkort, ram?

Nu vet jag inte vad Vanguard är för någonting men din dator verkar ju vara helt okej faktiskt.
Har du drivrutiner installerat till grafikkortet och minneskorten och allt annat?

Att datorn blir jävlig slö kan också bero på att den är fylld utav malware och spyware, alternativt virus. En virusscanning kan ju vara lägligt, då i felsäkert läge så du inte använder några processer.
Och om du inte har något speciellt viktigt på datorn så kan du ju formatera om den.

Sv: Grafikkort, ram?

Ohoj!
Har precis laddat hem betaversionen av Vanguard. Det laggar rätt rejält och funderar på att uppdatera datorn lite.

Då jag inte kan något alls om sådant skulle jag behöva lite tips:p

Har förtillfället
Intel (R) Celeron (R) CPU 2.20GHz, 2.21 GHz
1GB RAM
NVIDIA GeForce 6600 LE

Använder Windows XP

Någon som förstår något av ovanstående?:p
Är inte ute efter en värstingdator och det får inte vara allt för dyrt.

Tips och idéer mottages tacksamt!:bow:

En Celeronprolle (Budgetvariant på P4) är ingen snabb rackare. Halverat cacheminne gör att prollen får det tufft vid grafikjobb. Graffekortet är väl inte ngt att hurra för i spelsammanhang heller om du inte ger dig på att klocka upp kortet lite.

Nu vet jag inte vad Vanguard är för typ av spel (rpg? fps?) men är det ett nytt FPSspel på G så räkna med att lägsta nivå på prylarna gör spelet ospelbart. Rekommenderat är högre...och det lär lagga ändå.

EDIT: såg att det är ett MMORPG...men verkar ha rätt krävande grafik ändå. http://www.vanguardsoh.com/

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag konstaterade igår att jag behöver ett nytt grafikkort. Det jag har klarar inte av spelen jag vill spela, det bara laggar. Spelet...
Svar
18
· Visningar
1 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar