Graf Oldenburg

MySweetRocky

Trådstartare
Halloj därute..

Någon som vet något om Hingsten Graf Oldenburg (dansk)?

Nån som har avkommor efter honom eller dylikt?

Jag är så nyfiken på denna hingst, rider ett sto efter honom och även hennes helsyster finns i stallet. Men har aldrig hört talas om honom innan.
All info är intressant :)

Sv: Graf Oldenburg

Dansk Oldenborgare född 1986 1.66 cm, svart, ej godkänd i Dansk Varmblod utan endast godkänd i dansk Oldenborgeravel. Vid sin senaste exteriörbeskrivning 1992 fick han följande kritik:

Godt middelstor hingst af solid type. Særdeles god dybde og bredde. Typisk hoved. Velansat hals. ret god skulder. Tilrundet manke. God overlinie. Velformet kryds. Lemmerne føre, men lidtindfodet. Bevægelsen lidt kort og snæver i skridt,Tung, men taktfast i trav, lidt tung galop.
Krop:7 7 6 7
Lemmer:7 7
Bevægelse:6 7 6
Helhed: 7

129 registrerade avkommor i Danmark mellan 1990-2010.
Endast 3 avkommor har tävlingsresultat, alla i LA dressyr.

Eksteriørindeks avkommor 2008:
Type og kropsform: 93 Hoved og hals: 81 Skulder og manke: 88 Overlinie og bagpart: 99
Forlemmer: 104 Baglemmer: 98
Skridt: 94 Trav: 103
Helhed: 100 Sikkerhed: 0,81

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: mars
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka