Gräs + foder

I

Isidor

tycker det är så svårt och veta hur mycket foder man ska ge hästen nu när gräset börjar växa . Han kommer att gå i kvar i samma hage hela sommaren som han har gått i vinter + 3 hästar till . har dragit ner på hösilaget men han har fått en gräs mage nu ska man dra ner mera på hösilaget eller vad ska man göra ? :confused: :confused:
 
Mina hästar går bara på gräs nu och är väldigt runda och fina. Inget hö och inget kraftfoder. Salt och mineraler bara.

Har två varmblodstravare.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
562
Senast: skiesabove
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
760
Senast: Lucifer
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 303
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
466
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp