Sv: Gps
Måste bara berätta att Forerunnern dessutom verkar vara av utmärkt kvalitet, enligt mitt nyligen högst ofrivilligt genomförda kvalitetstest:
Var ute och red med den för några dagar sedan och när jag skulle plugga in den i datorn för att kolla rundorna så kunde jag inte hitta GPS:en.
Vände ut och in på stallet, kollade i bilen, överallt hemma. Den var bara borta!
Två dagar senare (idag) kom jag på att titta i carporten utanför bilen, och mycket riktigt - där var den! Bakom Volvons däck, överkörd två gånger! (Roland var ute med volvon idag nämligen och måste därför ha backat över den och sedan kört över den igen när han parkerade bilen).
Först tänkte jag bara Fan fan! 2000 överkörda spänn!!
Men sedan visade det sig att den faktiskt funkade. Displayen är lite mosad "inuti" så man ser inte den siffran som står högst upp till vänster men det är ena siffran på tidtagaruret som inte spelar någon roll förrän man kommit upp i 10 timmar eller mer, annars fungerar den! Dessutom var det flera timmars batteritid kvar trots att den legat ute två dygn i minus 20 grader på nätterna.
Inte illa faktiskt. Ska ta bättre hand om den hädanefter...