Sv: Gps

Måste bara berätta att Forerunnern dessutom verkar vara av utmärkt kvalitet, enligt mitt nyligen högst ofrivilligt genomförda kvalitetstest:

Var ute och red med den för några dagar sedan och när jag skulle plugga in den i datorn för att kolla rundorna så kunde jag inte hitta GPS:en.
Vände ut och in på stallet, kollade i bilen, överallt hemma. Den var bara borta!
Två dagar senare (idag) kom jag på att titta i carporten utanför bilen, och mycket riktigt - där var den! Bakom Volvons däck, överkörd två gånger! (Roland var ute med volvon idag nämligen och måste därför ha backat över den och sedan kört över den igen när han parkerade bilen).

Först tänkte jag bara Fan fan! 2000 överkörda spänn!!
Men sedan visade det sig att den faktiskt funkade. Displayen är lite mosad "inuti" så man ser inte den siffran som står högst upp till vänster men det är ena siffran på tidtagaruret som inte spelar någon roll förrän man kommit upp i 10 timmar eller mer, annars fungerar den! Dessutom var det flera timmars batteritid kvar trots att den legat ute två dygn i minus 20 grader på nätterna.

Inte illa faktiskt. Ska ta bättre hand om den hädanefter...

Tack för att du (och ni andra såklart) tog er tid att svara. En Forerunner 201 är beställd nu, och redan skickad, så förhoppningsvis kan jag hämta ut den i morgon! Spännande.

Nu har jag ridit ett par pass med Forerunnern, och det funkar hur bra som helst. Väl spenderade pengar som gör träningen ännu roligare.

Jag har tänkt att köpa en gps (garmin forerunner), men eftersom jag inte är särskilt teknisk av mig undrar jag lite hur de är att använda.

Är det lätt att komma igång med den eller kräver den en massa med programmering el likn innan?
Hur visas sträcka och tid, är det i miles eller km?
Om jag har förstått det rätt så visar den både hastighet just nu å genomsnittshastighet, stämmer det?
Hur fungerar den i en vet. grind, går det att pausa på nått sätt så att hastigheten stämmer på nästa slinga?
Finns det någon gps som har integrerad pulsmätare som fungerar på häst?

Hoppas att nån kan hjälpa mig med mina frågor!
Tack på förhand! :bow:

Den är väldigt enkel att starta upp. Det är i stort sett bara att trycka på start och köra igång.
Man får ställa in om den ska visa miles eller km, pace eller speed och lite sånt, men det är enkelt.

Man kan ställa in så att man ser både aktuell hastighet och snittfart, och det går att pausa om man gör nåt stopp, eller går in i grind.

Tack för ditt svar! Det låter ju som om även jag ska kunna reda ut det då! :)

Ska se till att beställa en sådan så fort som möjligt nu, men vill inte missa möjligheten att köpa en som även har pulsmätare. Är det inte någon som vet om det finns? Det finns ju till människor men fungerar det på hästen?? :confused:

Tack på förhand igen! :p

till alla !

Ni som rider med GPS, får man fråga vad ni brukar ha för medelhastighet och maxhastighet? Jag funderar på att börja med distans (och GPS:en har jag redan :p ) men jag är oinsatt i hur fort det brukar gå? Så det vore kul att jämföra med mina värden !

Hej Vet inte riktigt hur fort det"brukar" gå, men mitt varmblod skrittar för det mesta runt 6 km/h och traven känns bra vid 14-16 km/h.

Tack så mycket för svaret !
Det låter ungefär som min tjej, då pinnar hon kanske på ganska lagom :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 118
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 185
Senast: As_Vegas
·
Distans Jag är på jakt efter en gps att ha vid ridning. Jag har inte råd att köpa någon förrän i januari, men tänker att det är läge att skaffa...
Svar
10
· Visningar
2 871
Senast: Liten
·
Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker...
2
Svar
23
· Visningar
2 774
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar