GPA Speed Air, storlek?

A

Almeloue

Hur är GPA Speed Air - Tone on Tone och Euron i storlekarna?
Min kompis sa att hon trodde att ToT´en var en storlek mindre än den vanliga (tvåfärgade) är den de? Hur är Euron då? Är den också en storlek mindre?

Det är så att jag ev ska beställa utomlands och här där jag bor är det inte så många affärer som har hjälmarna inne så jag kan prova ut rätt storlek, men på min nuvarnade hjälm Euroline´en har jag 55, så om jag köper en vanlig Speed Air kan jag ta 55 då utan att storleken ändras?

Ni får även berätta vars ni köpte eran och vad den kostade. :)

//Tack på förhand.

Sv: GPA Speed Air, storlek?

Jag upplever GPA SA ToT som mindre än originalet. Kan bero på att jag måste ha två storlekar större i ToT än i SA.

Jag har 56 i Eurolite och GPA SA och 58 i GPA SA ToT.

Tack, det var precis just ett sånt svar ja ville ha.
Men jag vill gärna höra fler som har måsta ta en större hjälm, i så fall en eller två storlekar? :p

Jag har GPA SA ToT i storlek 56.
Har dock ingen "vanlig" SA att jämföra med men jag har stl 57 i min Eurolite (något stor) och 57 i JW hjälmen!

Jag har en vanlig Speed Air och har 55 på den. Har 56 på alla andra hjälmar t ex alla CO och GPA Titium.

Jag har 57 på min ToT, hade även 57 på min john whitaker;) men köp en som är aningens tajt för den går ut lite:)

Liknande trådar

Utrustning Jag funderar på att beställa en GPA speed air och skulle mer än gärna vilja veta hur ni upplever storleken? liten/stor, jämfört med...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: Jynns
·
Utrustning Funderar på att köpa en gpa speed air tot från utlandet. Har hittat en sida från Portugal som just nu har rea på sina gpa hjälmar!! Men...
Svar
0
· Visningar
952
Senast: lovepill
·
Utrustning Måste byta ut min hjälm nu då jag kraschat min Gpa Titanium. Funderar på en Speed Air, antingen en vanlig eller en Tone in tone. Kan jag...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Elektron
·
A
Utrustning Hur skilljer sig GPA speed air - Tone och Tone och Charles owen hjälmarna från dom "vanliga" hjälmarna som man tex köper på lantmanna...
Svar
8
· Visningar
1 785
Senast: Almeloue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka