GP-råtta i Gävle

gul_zebra

Trådstartare
En medlem på GP-hörnan skrev ett inlägg om en smådjursdag där hon ska visa upp sin GP. Kopierar därifrån:

"Lördag 27/10 firar Djurmagazinet i Valbo, Gävleborg, jubileum och har därför anordnat en smådjursdag. De tyckte att det skulle vara roligt med något lite udda djur och ringde därför mig och frågade om jag ville visa min lilla råtta och dela ut lite information om GP-råttor på lördagen. Så jag tänkte skriva skriva ihop något litet informationshäfte att dela ut till folk :) Tyvärr är inte Shok så tam att jag törs lyfta ut henne i affären, så hoppas folk nöjer sig att kolla på henne i buren :D

Alla som har vägarna förbi är mycket välkommna att titta in och säga hej! :)"

Kanske något för er som är nyfikna på GP-råttor :)

Sv: GP-råtta i Gävle

Häftigt! Då ska jag försöka få min sambo och hans kompis att åka dit, med mig förstås :p
De är väldigt intresserade av gp-råttor och har sett Anders ute på promenad på youtube :D

Ååå.. Om Gävleborg hade legat liiiite närmre så skulle jag ha gått dit, utan tvekan.. Har ju aldrig träffat en Gp ju..

Undrar om vi inte behöver ta en sväng till IKEA på lördag?:idea::angel:

Det skulle vara tufft att se dem i verkligheten.

Tur att jag smet in på en av AF:s datorer idag då. Måste ta en sväng dit, fast vi var där förra helgen:p

(Nu har papps inget att säga till om, jag kör dit själv:devil::angel:)

Nu Zebran får du tala om för en djurvän men ej råttfanatiker vad en GP-råtta är för något. Kan inte ta mig upp till Gävla och kolla efter ju. :)

Jag tror jag har missat Anders.

Då jag sitter på mobilt bredband öppnar jag inte upp bilder jag inte finner megastort intresse och tålamod i. :p

Men... Jag är helt säker på att du sett honom ju :D
Men öh, skitstor råtta med kindpåsar som en hamster :p Anders är ca 75 cm med svans :D

R8n: Ingen aning, kan fråga :)

"Jag kommer vara där från någongång strax efter 10.00 tills så länge jag orkar vara kvar. Antagligen till 1600-1700 skulle jag tro. Möjligen lite längre om det är mycket folk :)" skrev hon

Du också om du fotar en massa! ;) Jag blir nyfiken ju, hade också velat kolla men jag får stanna hemma och kolla på mina egna istället :p

Shit.. Jag kollade in honom på youtube. Lite häftigt att ut och gå med en råtta (nu vet jag vart folk har fått ifrån att chihuahua är som en råtta :angel: ).
Läskigt dock. Är inte så jätteförtjust i råttor egentligen - lite läskiga. :p
Tycker inte illa om dom men vill inte ha nån. Så Anders var verkligen respektingivande! :p

Har du honom som vakthund? Skulle funka på mig om jag var inbrottstjuv. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka