@Gramse
Såg nu att det var naturligt koffein i så kanske inte vad du söker efter men annars så är det ett himla gott te som du kanske vill prova en annan tid på dagen :)
(Stod inte på förpackningen men googlade och då stod det på Friggs hemsida...)

Om det är teblad i så finns det koffein. Svart te har mest, grönt te mindre och vitt te minst men alla innehåller koffein. De kommer från samma buske. Sen finns det ju rött te (Rooibos) som kommer från en annan buske och inte innehåller nåt koffein alls.

Så är man ute efter koffeinfritt så är det rött te som gäller, örtteer som inte innehåller teblad eller såna där man tagit bort koffeinet (har inte provat själv men har sett att det finns).

Jag gillar de från "Celestial" +++ för Bengal spice, ++ för Chai tea o Dirty Chai tea o + för Sleepy time.
Yogis choco är god + deras olika varianer av chai.

Celestials Dirty chai innehåller kaffe så den är ju definitivt inte bra att dricka innan läggdags. Men den är jättegod!!

Celestials Dirty chai innehåller kaffe så den är ju definitivt inte bra att dricka innan läggdags. Men den är jättegod!!
Jag gillar att påsarna inte har snöre o metallklammer, efter användning hamnar de i komposten.

Min te procedur är att ta en sort till första koppen, en sort till andra o båda påsarna får sen dra lite längre till tredje koppen. Många intressanta tekonstellationer blir det.
För nördar finns te iFokus.

@Gramse
Såg nu att det var naturligt koffein i så kanske inte vad du söker efter men annars så är det ett himla gott te som du kanske vill prova en annan tid på dagen :)
(Stod inte på förpackningen men googlade och då stod det på Friggs hemsida...)

Ån, undrar om det smakar ungefär som Friggs chai som de hade för några år sedan i en brun förpackning. Det var mitt absoluta favoritte, så måste testa!

Det här är mitt absoluta favorit-kvällste för närvarande:
pukka-vanilla-chai-20-tep%C3%A5sar-0.jpg

Någon som har tips på gott te man kan dricka på kvällen, utan koffein? Har läst om kamomillte men jag är lite kräsen med smak.. Hade varit bra om det gav lite lugnande effekt till natten.
Alla röda (rooibos) teer är underbart goda! Allra godast är i mitt tycke rooibos päronte. Men det är lite svårt att få tag i. Nästbäst är en teblandning som hos vissa kallas Wimbeldon och Österlente hos andra. Det är iaf en teblandning med bla champagne. Underbart god! :love:

Alla rooibosteer som jag smakat är väldigt runda, milda och mjuka i smakerna. Jag tycker det är svårt att riktigt uppskatta de svarta teerna igen efter att man smakat på rooibos. Enda undantaget är Earl grey-te. Det gör sig bäst i svart. Obs! dock att det är stor smakskillnad, som alltid, på lösteer och färdiga påsteer. Jag prövade en gång en rooibos i påse fr mataffären. Det gick inte ens att förstå att det var ett rooiboste. Det smakade bara illa. Jag beställer alltid annars mina teer från nätet. Supersmidigt! Jag får då alltid med en provsmak också som gjort att jag upptäckt mga nya smaker.

Jag rekommenderar rooibos i originalsmak, utan tillsatta smaker. Det är väldigt gott i sig, koffeinfritt och innehåller bl.a magnesium och zink som är bra för sömnen. :)

Friggs Orientalisk kanel
---
Friggs har ett gott rött te som heter Orientalisk kanel som bland annat innehåller kanel, ingefära, kamomill, svartpeppar och vanilj och är naturligt fritt från koffein.
---

eller kanske Kvällsro från Friggs?

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
608
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 220
Senast: Cattis_E
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
616
Senast: Mia_R
·
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 661
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar