Gramse

Trådstartare
Någon som har tips på gott te man kan dricka på kvällen, utan koffein? Har läst om kamomillte men jag är lite kräsen med smak.. Hade varit bra om det gav lite lugnande effekt till natten.

Rooibos teeer har inget koffein i sig. Så det är bara att välja och vraka bland de röda :-)

Det finns också speciella teer just för kvällstid. Olika märken har olika innehåll men de flesta verkar innehålla kamomill. I kombination med andra örter.

Av de övriga så innehåller svart te mest koffein, grönt te näst mest och vitt te minst (men även det innehåller koffein).

Jag har testat många teer utan tein, och det ett av de godaste drack jag för första gången i veckan! Ska se om jag kan komma på vad det var för något!

Jag har testat många teer utan tein, och det ett av de godaste drack jag för första gången i veckan! Ska se om jag kan komma på vad det var för något!
Jag tror det var Clipper Lime,
large_clipper-ingefaer2.jpg

men kan återkomma imorgon då det finns på jobbet.

Friggs har en sort av örttepåsar som heter kvällsro.
Det är inte kamomill, utan annat i. Länge sedan jag drack men minns det som gott.

Idag använder jag rött te (gärna vaniljsmak) med mjölk i.

Någon som har tips på gott te man kan dricka på kvällen, utan koffein? Har läst om kamomillte men jag är lite kräsen med smak.. Hade varit bra om det gav lite lugnande effekt till natten.

Jag gillar vitt te, och dricker väldigt mycket pai mu tan, du kan gör en andra bryggning så blir det mildare på kvällen om du vill testa.

Annars - alla rooibos-teer såklart. Kanel och ingefära är min grej, så nu i kommande juletider med en massa advents- och julteer blir det lyxigt. Allt med typ pepparkaks- eller glöggkryddning funkar. :D Men det finns ju enorma mängder smaksättningar så det är bara att välja... fruktigt och tropiskt?, bär?, choklad?, gräddigt?

Bland örtteerna kan du testa Valeriana, som ska vara lugnande och finns med olika smaksättningar.

Som de andra sagt så innehåller inga rooibos teer koffein. De finns i en uppsjö av smaker. Min favorit är rooibos chai. Choklad är också gott.

Mitt favoritte för tillfället :love:

chai90.png

@Gramse
Såg nu att det var naturligt koffein i så kanske inte vad du söker efter men annars så är det ett himla gott te som du kanske vill prova en annan tid på dagen :)
(Stod inte på förpackningen men googlade och då stod det på Friggs hemsida...)

Jag gillar de från "Celestial" +++ för Bengal spice, ++ för Chai tea o Dirty Chai tea o + för Sleepy time.
Yogis choco är god + deras olika varianer av chai.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
608
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 220
Senast: Cattis_E
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
616
Senast: Mia_R
·
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 661
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar