Gott nytt år alla westernryttare!

Nix :D. Betäckning av mitt sto i planerna för 2004 :p. Sedan testa tävlingsbanorna med madame och se om det funkar.

//Elisabeth & Emeralda OX

vi kommer förmodligen att börja utöka ranchen. Planerna är att bygga nytt stall, gäststugor och annat för att arrangera kurser och läger. Men vad vi kommer att bygga i år är ännu inte bestämt.

I sommar kommer jag hursomhelst att ta emot några träningshästar. Förutom dem har jag ju mina egna att matcha upp och tävla. Kanske startar några koklasser.

Utöver verksamheten ska jag ta en vecka ledigt då jag mig en häst, en sovsäck och rider långritt under stjärnorna.

förmodligen blir det en del resor också. kanske ska ta mig till usa. men det är bara på idéstadiet än så länge. (tips på ranch mottages givetvis tacksamt)

Det är tävling och avel som gäller i år för oss...
Sålt av en del och skall köpa in nytt!!!!!

Hej och god fortsättning!
Planen för året är att komma igång med ridningen lite mer ordentligt till hösten. Hästen ifråga är dräktigt och skall föla slutet av april/början på maj. Har ju själv blivit mamma under 2003 så ridningen har legat lite på sparlåga ett tag så det känns mycket roligt att kunna komma igång igen!
Sedan har jag fjolårets stoföl att starta upp försiktigt med lite markarbete under våren....bara lite ledarskapsövningar dock.
Kanske hinner jag få upp stoet i en någotsånär kondition att jag hinner starta nån d-tävling för skojs skull under hösten , annars får tävlingar ligga på is till nästa år!
Har en hel del kurser inbokade, skall ägna mig en hel del åt instruktörsarbetet under detta år för att se vart det bär, om man rent av skall lägga om sin yrkeskarriär åt detta.
Sedan har även jag lite funderingar på att gå domarubildning för d&c-nivå, vi får väl se vad tiden räcker till!
Så det händer en hel del 2004!! :)

Köpa sadel först och främst :o
Sen lite uppfostring när det gäller enhandsridning... :smirk:
Och så ska jag prova att starta bolebending eller barrelrace.
:angel:

Oj, de lät som ett spännande år för allihopa ;)
Själv skall man väll sitta på dressyrhästenoch bygga upp muskler ;)
Plus jobb hela sommarenså jag kan få en westernhäst i stallet igen :)

Bäst du börjar leta ett ställe att jobba på redan nu om du ska till USA och jobba...
Det krävs en massa formalia för att få jobba där :(

MVH/ Stefan

Tja, just nu lutar det åt att vi flyttar till Tyskland så hästen blir väl kvar ett tag i Sverige.
Hoppas att det löser sig med hästen också.

Ska börja rida lite western igen :).
Den enda vi har nu för tiden som är riden något i western är farmors häst (som jag gärna håller mig ifrån :p) och en fblvalack som är utlånad på foder.
Araben har varit riden i western, men det var ett tag sedan... Ligger i hårdträning inför dressyrsäsongen i vår, men jag ska låna min kompis fblvalack lite :).
Sen är visserligen vblet westernridet, men jag tror vi skippar det i år.

Och jag som inledde med att vi inte hade någon westernriden häst :angel:... Bara jag får tänka efter lite så...

Jo visst hade vi kunnat göra det om det var så att jag får jobb någonstans.
Men det är nog nästan omöjligt att hitta något ställe som vill ta emot någon som har så lite erfarenhet som jag.
Ringde till en snubbe i går och fick ett nej.
Funderar på att försöka hitta nått i europa istället så slipper man lite pappersarbete iallafall.
Men jag tror inte att du kommer att få några problem att hitta ett ställe iallafall.

MVH/ Stefan

Jag skall få ordning på haflingerkillen och starta i D- och C-tävlingar (han är 4 år) Och ställa upp i clear round distansritt. Och köra in honom. (det blir mycket att göra.. )
Så skall jag visa fölisen (QH) i halter och showmanship.

Rida långritter, delta på kurs och ha kul!
S.

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
441
Senast: Twihard
·
Kultur Planerar en långweekend med några kompisar i höst och vi velar lite om vi ska sikta på Barcelona eller Aten. Ingen av oss har varit i...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: Marje
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 887
Senast: Enya
·
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
411
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur