Göteborg 15/5

B

BJÖRKIS

Snart är det dags för Göteborg att slå upp portarna för säsongen, hoppas på fint väder och glada människor! Nu börjar det bli lite pirrigt i kroppen, Nariaat ska för första gången ut på 2000 meter och det ska bli väldigt spännande att se vad han säger om distansen! Och som vanligt är det stort fält med araber, ska bli härligt att se. Nariaat är lika positiv som alltid, han möter mkt bra motstånd i form av Sakee och Neiron, nervpirrande. Men först ut är Olga i lopp 1, hon är framsatt i kondition sedan kval och första start, mår mkt bättre efter träckprov och avmaskning, vilken glad häst jag har fått! Hon är inte densamma.
Vi får hoppas på vackert väder och välförtjänta vinnare i Göteborg, önskar alla lycka till som har starthästar. Kramar :banana:

Sv: Göteborg 15/5

Jag såg att Dina hästar var anmälda. Hade gärna åkt ner men har en inbokad hoppträning så jag får nog åka ner till nästa gång. Har ju inte så långt till Göteborg som de andra banorna, bara 7-8 mil.

Lycka till Björkis! Tur Du inte hade häst i lopp 6 för där håller jag tummarna för en annan pålle - Nasdaq.

Hälsningar Larzon

:bow: tack tack. Vi åker till Göteborg redan på Lördagen, tänkte unna oss en trevlig stund på Liseberg när vi ändå är i krokarna, hästarna får ju ändå sina boxar tilldelade så om vi åker tidigt på Söndag morgon eller Lördag middag har ingen betydelse. I vilket fall som helst ska det bli roligt.

Tack, vi är jättenöjda. Hon lär sig fort och utvecklas framåt hela tiden. Japp, har fått bilderna från Jägers, vad fina de är. När blir nästa race? Olga är anmäld till Jägers den 26, går mest hemma och arbetar bara lite lätt. Får se om 2-åringen följer med och kvalar, jag bestämmer mig nu till veckan. Han ska göra ett jonn på Onsdag och vi bestämmer oss utefter det. Konditionen är det minnsann inget fel på iaf, pigg som :devil:

Ardbeg och Ave Pimiento startar på Torsdag och sen har vi Zertlin den 29! Vad är tvååringen för häst?

Jag önskar er lycka till med kommande starthästar. 2-åringen är e. Deserst Sport u. International Star, alltså en helbror till Desert Star som gått bra innan skadan kom. 2-åringen är min "damphäst", en väldigt speciell herre som kräver fast hand för att inte göra omvärlden olidlig :rofl: , han heter Sport Star men kallas "Drutten" eller "Monstret" till vardags, numera valack och det ångrar jag inte en sekund, han hade lite väl mycket hormoner innan kastration. Men som alla mina hästar har även han sin egen plats i mitt hjärta, man måste bara ta honom på rätt sätt, David Delgado rider honom förbannat bra och jag hoppas kunna övertala honom att komma ner och kvala honom på Jägers, jag betalar mer än gärna en flygbiljett tur och retur! :banana: På Onsdag gör han sitt jobb och utefter det kommer jag bestämma mig för om han kvalar eller inte. Det är hästen som bestämmer, har haft några ryttare på honom men det finns ingen som är i närheten av att få honom att tända som Delgado gör, de fungerar fint tillsammans. Synd att jag inte får kvala honom själv, det hade varit allra bäst :angel:

Grattis till 4:e platsen! :)
Synd att det inte gick lika bra för Nariaat som på Jägersro.
Förresten vi träffades där (i Göteborg), jag var med Sakee & de tillhörande (Rosa).
Sen har vi träffats hos Genbergs också....

Mvh Sandra

Tack tack, synd att vi inte talades vid på Göteborg, vi får ta det en annan gång, men det är svårt att komma ihåg hur alla ser ut :o .
Nariaat blev påriden och hamnade sist i fältet, en position han avskyr och slutar därmed springa för han blir tjurig :mad: . Men med tanke på att han bara va en sekund efter vinnaren i slutändan är jag nöjd, han plockade många hästar på upploppet, hade loppet varit längre hade han varit med för trött va han inte, distansen klarar han utan problem. Men race är race, man får räkna med att det händer saker under loppets gång. Nästa gång blir den 4 Juni för hans del, även då i Göteborg, 1200 m. Det ska bli kul att möta Neiron igen, jag pratade med hans tränare så jag vet att de kommer. Grattis till era fina kval i Danmark, det behövs verkligen hästar inom sporten.

hörde ryktas att Nariaat skulle starta på strömsholm, stämmer det?
(kan ju viska och säga att J.L tyckte att Nariaat var den finaste arab han någonsin sett.......)

Hej!

Ses kanske på jägers den 26, min häst startar och några till från stallet tror jag! Vilket lopp går Funolga i??

Det blir lätt att man missar att snacka med varann på tävlingsdagar... Men vi träffas säkert en annan dag!
Ja hörde/såg att han blev det... synd...Men som du sa det kan hända saker under loppet...
Ok... det ska bli spännande då! Jag ska hålla tummarna för din tjusiga Nariaat!
Tackar..dom skötte sig fint! Fast Olle gick inte för fullt..allt var nytt så det var mycket att titta på! fast vi är väldigt nöjda med dom! snacka om dom fick extra klappar & berömm efteråt...

Mvh Sandra

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka