göra rent paddar

TrixaLagom

Trådstartare
Iläggen till mina paddar börjar bli ganska sunkiga. Jag kommer ihåg att det fanns tips på hur man gör rent dem på Torsions förra återförsäljares hemsida, men den ligger ju inte uppe längre. Om jag inte minns helt fel var det väldigt enkelt, man skulle lägga iläggen i ljummet vatten blandat med vinäger? ättika? Är det någon som vet eller har något annat bra tips?

Sv: göra rent paddar

ja, det är vatten och vinäger. Jag har infon ute i stallet (om mängden), men jag hinner inte hämta nu... återkommer efter Tjustritten om det är ok.

Tack - det gick bra på vår första 8-milare :-) Red sakta och fint, men blev ju godkända och det var målet :laugh:
Fördelningen för att tvätta paddarna är 11 liter vatten till 1,5 dl vinäger. Låt ligga en stund, skölj sedan noga. Vrid ej ur vatten, krama (typ tryck ur gissar jag...) och låt torka plant.

Jag ska tvätta mina också i veckan :D

Grattis! Roligt att det gick bra!

Jag antar att det inte är rödvinsvinäger man använder, utan någon färglös sort? Ska bli spännande att tvätta dem, det är verkligen på tiden. ;) Tack för instruktionerna.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
339
Senast: Unafraid
·
F
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 588
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 120
Senast: VLMF
·
Småbarn Det här med sömn och nattningar. Känns som att vi provat allt men nattningen är alltid mer eller mindre en "kamp". Dottern (nu 20 mån)...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Bubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka