Göra podd

En hyfsad mikrofon, enklast är en med USB-anslutning om man inte har ljudutrustning sedan tidigare. Ska man köra med flera mikrofoner kanske "vanliga" kondensatormikrofoner (med XLR-kontakt och 48V fantommatning) och ett mixerbord är lättast. Hörlurar kan vara vettigt att ha också, så att det är lättare att höra hur man själv låter. Slår man på högtalarna så får du rundgång (tjut) om du kör ut mikrofonljudet i dem samtidigt.

Ett puffskydd framför och stativ som helst står på golvet, eller upphängd mikrofon, då vibrationer från bordet lätt plockas upp annars, t.ex. om du skriver på tangentbordet när du spelar in.

Inspelningsprogram finns det en uppsjö utav, både gratis och som kostar, det är bara att prova sig fram vad som passar en bäst.

Akustiken i inspelningsrummet kan vara något att lägga en tanke på också, budgetalternativet är att hänga upp lakan, annars skaffa lite absorbenter och montera på väggarna/taket.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Som en förskottsjulklapp till alla hästälskare kan vi äntligen berätta att Ridsportpodden uppstår igen. Vi gör det i samarbete med...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SWB-podden med avelsprofilerna Gustaf Johansson och Elisabet ”Bettan” Ernblad har etablerat sig och nu finns det över 70 avsnitt. Det...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Gunnar
·
Kultur Hej! Vad lyssnar ni på för bra poddar? Ge mig tips och en kort beskrivning av podden och vad ni gillar med den. Kan handla om vad...
Svar
16
· Visningar
826
Senast: Cha9
·
IT & mobiler som kan hjälpa mig? Jag fick en ny iPhone på jobbet och vill koppla in mina earpods av märket SONY. Poddarna blinkar blått men kommer...
Svar
3
· Visningar
606
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp