Göra om till QH

Qvicka

Trådstartare
Är det svårt/dyrt? Något man gör själv, eller var kan man få det fixat?
Selen är inga probem då min syster är sadelmakarlärling, kopplingarna var inte speciellt dyra heller. Men det är speedcarten jag funderar på...

Sv: Göra om till QH

Det är väl bara köpa QH motstycken, borra hål där dom ska sitta i vagnen och stoppa dit dom. Motstyckena varierar i pris beroende hur många olika lägen du ska ha.

Jag gjorde det själv och är inte spec. händig.:o

det du måste tänka på att det ska vara "fackmannamässigt utfört". det var det svar jag fick när jag frågade STC om vem som helst fick bygga om...

fast borra ett par hål är ju inte så svårt om man inte har tummen mitt i handen...
fast man förstår dem ju, blir de fel kan de ju få förödande konsekvenser.

Men, OT hur funkar de med aluminiumvagnar, är det tillåtet att borra i de? tänkte på rostning..

Inte en aning... STC menade att jag skulle lämna in vagnen till en firma som arbetade med liknande... och det lät både dyrt och krångligt så vi köpte nytt i stället....

Det gäller ju givetvis bara för jobb på banan, ska man köra hemma gör man väl som man vill men tänk på att om det är för slarvigt/ dåligt gjort så reagerar kanske försäkringsbolaget om nåt skulle hända och de får se vagnen.

Senast ändrad av en moderator:

Min har då fungerat ypperligt tills min avelsmärr slog sönder vagnen:eek:, så nu är den på skroten.
Försäkringsbolaget sa då ingenting om "mina" fastsatta QH-motstycken. Fick ersättning till en ny vagn.

*skakar om lite...*

Några speciella mått vart QH-fästena ska sitta på skalmarna ?
Ni som gjort om från rem-vagn till QH; har ni rostskyddat ? Hur ?
Hur har lutningen på skalmarna blivit ?
Har sett en del selar där QH-fästen rent vridits snett pga att skalmarna lutat för brant bakåt...
*nån som fattar hur jag menar ?*

Liknande trådar

Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
951
Senast: Luff
·
Dressyr Jag kämpar med mina händer. Speciellt i trav har jag en tendens att få raka armar och "för mjuka" händer som inte sluter nog väl runt...
2
Svar
35
· Visningar
3 411
Senast: Sar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 640
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka