Göra om i köket

J

JumpForMyLove

Bor i hyresrätt så kan inte göra om massor men tänkte få hela köket att gå i svart, grått och vitt och funderar nu. Vilken färg bakom luckorna (dvs lister) och vilken på luckorna? Vi har vitt kakel och ljus bänkskiva.

Då det är som en smal korridor känns svart bakom och vita luckor mer givande eller kanske ljust grå? :)

Sv: Göra om i köket

Kanske gråa luckor och svarta lister?
Eller svarta luckor nere och gråa uppe?

Vill inte förstöra det roliga, men har du kollat med hyresvärden att du får använda vilka färger du vill?

Ljusare grå och mörkare grå skulle jag använda, och svart sparsamt. Vissa lister och om ni har trähantag på luckor/lådor möjligtvis svarta....

Risken är nog att om ni ska få måla om köksluckorna för hyresvärden så ska det nog dels vara i en "diskret" färg (eller återställas innan ni flyttar ut igen) och troligen sprutmålas, lackeras, då köksluckor vanligen är just sprutmålade. Det går inte att få samma resultat med pensel eller roller. Så kolla med hyresvärden först!

Jag skulle färgmässigt inte rekommendera ljust grått, men smaken är ju som baken. Alla våra köksskåp och garderober var målade just med ljustgrått i ramen och alla luckor/dörrar vita och jag tycker iaf att det ser trist och skabbigt ut... Har tagit mkt jobb att måla bort allt ljusgrått. Personligen tycker jag att skåp och ramar ska ha samma färg, men det är ju som sagt en smakfråga.

Annars kan man ju göra mycket med färg på väggar, färg på gardiner, belysning, vilka beslag/handtag man har, färg på mattor och ev med fräcka "klistermärken" på kaklet, alltså proffsgrejer med mönster som man kan köpa i fackaffärer.

Lycka till!!
:banana:

Med tanke på att köket var när vi flyttade in spygrönt och jätteblått så lär de inte tycka en snygg stilren grå-svart-vit ton är värre :) Dessutom har hon sagt att vi får måla om i valfri färg.

Ska nog ta och rita lite i paint och se vad som ser bäst ut ;)

Liknande trådar

Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
481
Senast: gullviva
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
891
Senast: Caoimhe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
770
Senast: miumiu
·
Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 693
Senast: Daff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024