Göra något kul med bilden?

S

Spider84

Funderar på att göra så att första sidan på hemsidan blir en sån sida med en rubrik och så en bild under som man klickar på för att komma in på sidan. Jag har en bild som jag skulle vilja ha, men det hade ju varit kul att göra om den lite. Någon som har något bra tips eller som känner att "du" själv vill göra om den?

Här har ni bilden:

http://f1.pg.photos.yahoo.com/ph/reneknutson/detail?.dir=/Barock&.dnm=a203.jpg

Jag hade också velat byta färg på hemsidan:

http://spider84.t35.com/index.htm

Men jag vet inte riktigt vilken färg det skulle vara. Är jätte dålig på att se vad som är bra eller inte... :crazy:
Självklart då gärna tips med koden för färgen. Färgen (t.ex.) röd säger ju inte så mycket i hemside sammanhang. :angel:
 
Fast ni får självklart gärna skriva om ni tycker att den färgen som är redan är bra. ;)
 
Generellt sett så är det inte bra att ha stora bilder på förstasidan, eftersom det då tar längre tid att ladda sidan, och det är inte populärt hos dem som har modem (tid=pengar). Tar det för lång tid att ladda, så struntar man i att vänta klart och går till någon annan site istället.
 
Går det inte att trycka ändå? Har ju bredband så bilderna är oftast uppe innan man själv är med på vad som hänt. :angel:


Om bilden inte funkar testa att gå in på:

http://photos.yahoo.com/reneknutson

Tryck på albumet barock och sedan levad.
 
Jovisst går det att trycka ändå, men om man inte vet var man ska klicka så kan det vara svårt att pricka.
Om du absolut vill ha en bild, så lägg dit en liten bild.
Liten i filstorlek räknat alltså, hur stor yta den visas på spelar mindre roll.
 
Jag tycker att den blåa färg du har nu är lite för mörk för att det ska vara bekvämt att läsa den svarta texten.
 
Hur pass litet är lagom?
Jag har ju svårt att avgöra det då jag suttit på bredband ett tag nu.
Alltså hur många kb ska den max vara på?


gern
Håller helt med och jag har försökt hitta en annan blå färg, men jag hittar ingen som jag tycker blir helt bra...
Några förslag?
 
Jag tycker att den är för skarp. Men det beror ju helt på vad man vill uppnå med sin sida. Du har ju inte så jättemycket text på din hemsida så det gör kanske inte så mycket om det är lite jobbigt att läsa.

Om däremot till exempel Bukefalos skulle ha så kraftig bakgrundsfärg skulle jag inte stå ut. Löpande text skall stå på vit eller nästan vit bakgrund.
 
Har du tittat in på sidorna under Akademisk Ridkonst. :D
Där är det en hel del text och mer blir det säkert...

Det med färg är så svårt. :crazy:
 
Under Akademisk Ridkonst? :confused: Det är ju ingen länk.

Jag trodde först att du bara skrivit upp rubriker där, och att de rubriker som inte var klickbara var sådant som du inte skapat sidor för ännu. Men när jag tittar på koden ser jag ju att du har en massa javascriptkod där. Uppenbarligen fungerar den koden bara med Internet Explorer. Jag använder Mozilla.
 
Ang. färger så blir det snyggast med en väldigt "matt" blå. Testa någon av dessa:

5E8BC4
5D97C3
5F83BE
 
Funkar de inte... :eek:

Fast det borde lösa sig nu när jag får upp knapparna. Då borde även du kunna se dem. ;)

Bara jag får löst det med sparandet av knapparna så ska det snart vara fixat.


skimmer
Jag har gjort sidan grå nu (har inte laddat upp den än) och så gör jag knapparna blå. Rätt neutral, men ändå snyggt i och med knapparna (hoppas jag). Ska säga till när jag fått upp allt.
 
Det här kanske inte är vad du vill höra men det är iaf mn åsikt! ;)

Jag tycker att sådana sidor som man måste klicka vidare för att komma in på sidan är jättejobbiga!!! Det blir liksom ett helt onödigt extra klick och det irriterar iaf mig en del.

Varför vill du ha det så? :confused:
 
Jag tycker också sådana sidor är jättejobbiga!

Enda anledningen till att ha en sån tycker jag är om man har en hemsida men flera skilda delar. Men då blir det ju ändå att man bara går in där en gång och sen länkar direkt till sidan man är intresserad av...
 
En sådan startsida används vanligtvis för att kunna skicka vidare till anpassade sidor för olika läsare. Eller om man vill köra en flash funktion. Fast flash funktionen på sådana sidor kom till för just det jag angav som första orsak men att den sidan blev trevligare då.

Sen har jag ett förslag på att ha olika färg på knapparna än rubrik knapparna. Annars är det lätt att man trycker ihjäl sig :D
 
Jo jag har också tänkt på det, men jag ville ha upp det under den helgen.

Ska dock försöka fixa det.

Du som gav mig den länken (aqua pill knapparna) kanske har tips på vilka färger jag ska använda istället?
De använde ju två olika blå färger.

Skulle kunna tänka mig att ha en mörkare blå knapp och vit text på rubikerna, men det kanske inte blir snyggt? :confused:
 
Jag skulle nog ta samma färg som sidan och bygga dem ifrån. Rubrikerna är ju en del av sidan medans knapparna skall "sticka ut" från den.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tik är nu 9 månader. Väger 37 kg 58 i manken 60 över rumpan. Är en snäll och go liten vovve Är mycket lydig. Kan sitta kvar...
Svar
10
· Visningar
1 190
Senast: TwiggyM
·
D
Övr. Barn Nu är han äntligen här min lilla pojke. Vattnet gick på beräknad BF-dg, den 28/4 kl 23:00. Åkte in till BB direkt och ick vara kvar...
2
Svar
25
· Visningar
2 383
Senast: Clintan
·
Övr. Hund http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=/2607re2...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Rotterö
·
Utrustning Är nu ute i sadeldjungel och söker igen. Men vill gärna ha lite olika ideér från er om vad för sadel som kan passa denna häst? Kan hända...
Svar
7
· Visningar
845
Senast: Bill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp