Göra länkar i bloggen funkar dåligt

Magiana

Trådstartare
Det går i princip inte att göra länkar på något vettigt sätt i bloggen. Om man markerar ett ord för att göra en länk av den så blir hela textstycket där den ingår länkad och det var ju inte meningen. Om ordet som ska länkas ligger sist i stycket kan man lyckas göra länk av bara det ordet men då går det inte att fortsätta skriva utan att resten av texten också tas med i länken :banghead: Det finns inte heller någon möjlighet att ändra till html-läge och se till att länken blir som man vill. Någon gång har jag väl lyckats få till det genom att klippa och klistra, men det är otroligt drygt att behöva göra så.

Fix?

Hade ingen aning om att dessa problem fanns. Skall titta på det. Om någon har en lösning eller inte har dessa problem få ni gärna skriva. Har du provat använda en annan webbläsare?

Nej, det har jag inte gjort. Jag använder Firefox och tänkte inte på att byta. Jag hittade dock knappen för att gå över till BB-kod editorn och kunde då fixa till länken som jag ville ha den.

Jag gjorde precis ett snabbt test att lägga in en länk i en bloggkommentar. För mig med firefox under linux fungerade det bra.
Gjorde på följande sätt:
Jag skrev texten, jag markerade sedan det ord jag ville ha som länk, klickade på länk-ikonen, skrev in länkadressen och det fungerade.
Gjorde du på något annat sätt?
Vad jag vet bör det inte vara någon som helst skillnad på hur texteditorn fungerar i bloggen jämfört med forumet. Det är samma editor.

Konstigt. Jag gjorde likadant. Men jag har Win 7.

Jag minns inte om lagt in några länkar i forumet sedan det gjordes om men testade nu (utan att posta testet) och där fungerade det.

Jag har inte så många länkar i bloggen heller men drar mig till minnes att den gången jag hade problem med länkandet (innan idag) var i en konversation, inte bloggen. Så det är alltså även där jag stött på problemet.

Men en flytt lär ju dröja. I stället får jag försöka komma fram till vad jag ska göra av den här dagen. Kanske sätta upp termometern jag köpt och sen gör en utflykt iklädd täckjacka? Det är kallt idag.
Gilla
Idag kl 07:31 Rapportera

Testar från Magianas blogg, och det verkar funka i Firefox

I trådinlägg fungerar även mina länkar. Det är i bloggen och i en konversation som jag stött på patrull.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 401
Senast: Karminnie
·
Relationer Om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, använder anonymt nick. De tankarna går jag i just nu.. Hela mitt liv crashade...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 578
Senast: Zeli
·
E
IT & mobiler Om jag gör en hemsida i Front Page, och vill lägga upp den på ett .se domän (sådant som kostar pengar, ja ni vet.. :o ), måste jag ha...
Svar
10
· Visningar
1 401
Senast: nidron
·
Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 421
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama