Göra hål på medicinska plåster.

Jamtland

Trådstartare
Jag har (äntligen) fått testa morfinplåster igen mot min fibrovärk. Problemet förut var att jag inte riktigt tål att det blir så tätt under plåstret utan det kliar så jag kliar loss plåstren i sömnen.
Jag har fått allergimedicin för att lindra klådan men det hjälper inte fullt ut.

Så nu frågar jag det allvetande bukeoraklet om man kan picka hål /nagga i plåstret så att det kan komma in luft under utan att det blir tokigt? Gör det något om det är hål i plåstret så till vida att utsläppet av det verksamma ämnet ändras?
 
Jag har (äntligen) fått testa morfinplåster igen mot min fibrovärk. Problemet förut var att jag inte riktigt tål att det blir så tätt under plåstret utan det kliar så jag kliar loss plåstren i sömnen.
Jag har fått allergimedicin för att lindra klådan men det hjälper inte fullt ut.

Så nu frågar jag det allvetande bukeoraklet om man kan picka hål /nagga i plåstret så att det kan komma in luft under utan att det blir tokigt? Gör det något om det är hål i plåstret så till vida att utsläppet av det verksamma ämnet ändras?
Kan du inte ta och lägga ett litet bandage över på natten?
 
Jag har (äntligen) fått testa morfinplåster igen mot min fibrovärk. Problemet förut var att jag inte riktigt tål att det blir så tätt under plåstret utan det kliar så jag kliar loss plåstren i sömnen.
Jag har fått allergimedicin för att lindra klådan men det hjälper inte fullt ut.

Så nu frågar jag det allvetande bukeoraklet om man kan picka hål /nagga i plåstret så att det kan komma in luft under utan att det blir tokigt? Gör det något om det är hål i plåstret så till vida att utsläppet av det verksamma ämnet ändras?
Nej säger jag. Du ska inte göra åverkan på ett morfinplåster under några omständigheter Jag förstår inte riktigt hur du tror att det ska komma in ett luftlager som ligger där svalt och behagligt? Det är mycket viktigt att plåstret har fullständig kontakt. Självklart påverkar du det verksamma ämnet i plåstret.
 
Nej, man avråder från det, huden ska vara ren och torr vid applicering. Inget smörj innan.
Om man smörjer en stund innan så det har sjunkit in i huden ska det gå bra. Man kan ju med fördel torka av huden innan man sätter på plåstret. Användes på cancerpatienter på avdelningen där kag jobbade. Men det kan ju ha kommit nya rön.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp