göra hål i petflaskor

P

pika

Tänkte fylla en petflaska med morötter till hästen,så han har något att göra. Ni som gjort det,hur får ni hål i dom? Använder ni dom mjuka flaskorna ?

Sv: göra hål i petflaskor

Jag har inte gjort någon själv, men om jag skulle det, skulle jag ta en hård PET-flaska. Har fått för mig att de andra är för lätta att ha sönder. För att få hål, ta en vass kniv och stick in. Antingen skär du runt med den (det blir ju inte symetrisk runt direkt) eller också sticker du in en sax och klipper.

Lycka till!

Malin

låter farligt tycker jag.. blir ju rätt vassa kanter om den går sönder... Min häst hade lätt tagit sig en stor tugga iaf..

Ååå, jag vet ett bra sätt som jag gjort... Elda med en tändare där du vill ha hålet, då blir det ett runt hål med mjuka kanter. Jag gjorde sådana leksaker till min hingst med hel havre. Jag fick ha ett ganska stort hål i början, men vartefter han blev skickligare så använde jag flaskor med mindre och mindre hål. Verkligen en jätte bra leksak när det är tråkigt i boxen/Lisis

Gjorde en liknande grej till min häst förra vinterna. Men jag tog bara en hård PET-flaska, proppde i morötter och knöt upp den i gallret med ett snöre runt flasköppningen. Tyvärr så var den inte så bra som jag hoppats på. Tog ca 5 minuter innan han hade fattat att han skulle vända upp och ner på flaskan och skaka ut morötterna...:D sen var den inte kul längre. Men kan ju dock tillägga att min häst är en riktig pysselpålle, han öppnar blåknutar på rep mm...:angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30