Göra ett linne av en t-shirt

TheRedLightning

Trådstartare
Jag har funderat på att sy om två t-shirtar till linne. Googlade lite på det och det jag hittar är folk som klipper och sen låtekanterna vara.
Jag vill gärna att linnet ska hålla, så frågan är om man kan sy in kanterna sen och blir det snyggt?

Alla tips mottages tacksamt. :)
 
Jadå, kantar man med kantband blir det snyggt.
Har själv sytt sweetheart toppar av T-shirts, det är enkelt och blir bra!
Kantband säger du, är inte helt hemma i alla termer har dock en känsla vad det är du menar. Om jag inte missminner mig är det väl kantband runt t ex ett schabrak va?
Är det svårt att sy dit kantband? Bör de vara av något speciellt material?
 
Kantband köper man som kantband. Dom är vikta på ett speciellt sätt. Jag skulle nog inte få det bra men jag är superkass på att sy på maskin.
1530735719547.webp
 
Jag klippte bort ärmarna på ett par t-shirtar när jag skulle till Iran och sydde om dem till någon form av enkel tunika. Jag vek bara in kanterna och körde 3-stegssicksack runt ärmhålen. Väljer man tråd i samma färg som tyget så syns inte sömmen nämnvärt och då får du även lite stretch i sömmen
 
Jag klippte bort ärmarna på ett par t-shirtar när jag skulle till Iran och sydde om dem till någon form av enkel tunika. Jag vek bara in kanterna och körde 3-stegssicksack runt ärmhålen. Väljer man tråd i samma färg som tyget så syns inte sömmen nämnvärt och då får du även lite stretch i sömmen
Försöker komma på hur du lagt det där sicksacksömmen, men kan inte komma på exakt hur du lägger den?
 
Försöker visa på den där det är olika färg på tyg och tråd.

Fick lägga bilderna i olika inlägg då det bara fick plats en åt gången
Aha, då är jag med, håller på att kolla upp olika möjligheter. Ska ändå köpa en nål i tyg-ffären, så ska kolla även kolla om de har några förslag också. :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 823
Senast: Ullmerkott
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
503
Senast: pepp
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: Myrten
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp