Göra animerad bild?

Sv: Göra animerad bild?

Jag vill också ha lite mer info om detta :-)
 
Sv: Göra animerad bild?

Ni behöver två program.

Ett bildbehandlingsprogram av något slag (Windows eget Paint, eller Adobes PaintShopPro eller något liknande) för att skapa de ingående bilderna i rätt storlek och utseende.

Och så en Gif Animator av nåt slag för att koppla ihop bilderna med rätt tidsintervall och allt sånt. För PC verkar denna rekommenderas: http://www.ulead.com/ga/runme.htm. Jag har dock inte testat den, det får ni nöjet att göra. :D
 
Sv: Göra animerad bild?

Tack så mycket!
..då vet jag vad jag ska leta efter.
 
Sv: Göra animerad bild?

Skulle just rekomendera att först göra bildformat osv i Photoshop o sedan göra själva animeringen i Adobe Imageready. Funkar jätte bra men det kan ju ta ett tag om man ska göra det "jättasnyggt" :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Wille
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
216
Senast: sweep
·
IT & mobiler Har konstaterat att min azozdator är alldeles för tung och bökig att bära runt på till skolan. Behöver något smidigare, men vad? Vill...
Svar
17
· Visningar
742
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp