Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut, nuförtiden tar man blodprov i stället för att se allergier och korsreaktioner. Mycket säkrare än de gamla pricktesten.Kan man göra det?
Skulle vilja testa på kanin som jag reagerade på när jag var liten. Vore intressant att se vad det visar nu
Ändrat nyligen?Absolut, nuförtiden tar man blodprov i stället för att se allergier och korsreaktioner. Mycket säkrare än de gamla pricktesten.
Åh tusan, då ska jag göra detAbsolut, nuförtiden tar man blodprov i stället för att se allergier och korsreaktioner. Mycket säkrare än de gamla pricktesten.
Det görs på de flesta sjukhus vad jag vet. Eller åtminstone kan man be om det överallt. Hörde ett radioprogram om det i våras. För sju år sen jobbade jag med företaget som tog fram det och under den tiden blev det allt vanligare. Det är ett spetsigare test som inte är farligt för den som tar det, till skillnad för om man måste utsättas för allergenerna.Ändrat nyligen?
Gällande alla allergier? Jag gjorde för några år sen, pricktest på ryggen som jag fick ha hemma och sen återbesök efter ett par dagar för kontroll. Latexallergin kollade de på sjukhus, också pricktest men på armen.Det görs på de flesta sjukhus vad jag vet. Eller åtminstone kan man be om det överallt. Hörde ett radioprogram om det i våras. För sju år sen jobbade jag med företaget som tog fram det och under den tiden blev det allt vanligare. Det är ett spetsigare test som inte är farligt för den som tar det, till skillnad för om man måste utsättas för allergenerna.
Oj jag kommer inte ihåg men det går säkert att ringa en allergiklinik och fråga.Gällande alla allergier? Jag gjorde för några år sen, pricktest på ryggen som jag fick ha hemma och sen återbesök efter ett par dagar för kontroll. Latexallergin kollade de på sjukhus, också pricktest men på armen.
Oki, nä inte så viktigt för mig, har gjort alla allergitest jag behöver göra . Var bara nyfiken.Oj jag kommer inte ihåg men det går säkert att ringa en allergiklinik och fråga.
Enligt vårdguiden kan man göra blodprov även för födoämnensallergiOki, nä inte så viktigt för mig, har gjort alla allergitest jag behöver göra . Var bara nyfiken.
Kan du inte gossa med en kanin och se om du blir allergisk?Pälsdjursallergi kollas (oftast iaf) med ett enkelt blodprov, tar mindre än fem minuter. Det är nog bara att ringa vårdcentralen och be om det. Säg att det är specifikt kanin det gäller ifall det skulle göra nån skillnad.
Allergitester ”för att man är nyfiken” görs inte på landstingets bekostnad.
För att vara den tråkiga moraltanten ( ) så ska inte våra gemensamma skattepengar gå till att stilla någons nyfikenhet, utan till att hjälpa personer som faktiskt är sjuka.
@Mirre enklast är ju om du faktiskt träffar en kanin och ser hur du reagerar. Om du vill ha ”siffror” på din allergi bör du vända dig till en privat vårdgivare. Lycka till